Kategorie
Bez kategorii

Masz świetny pomysł na biznes, ale brakuje Ci środków? Dowiedz się, jak szybko je pozyskać

Jeśli nie chcemy pracować na etacie, a mamy świetny pomysł na biznes, po prostu musimy go wykorzystać i założyć działalność. Nie da się jednak tego zrobić bez piędzi, gdyż rozwój firmy wymaga ponoszenia kosztów związanych nie tylko z bieżąca działalnością firmy, lecz także koniecznością ciągłych inwestycji. Jeśli brakuje nam pieniędzy, skorzystajmy z oferty kredytu dla firm.

Kredyt na otwarcie działalności czy kredyt dla firm? Co wybrać?

Na rynku finansowym jest wiele kredytów i pożyczek gotówkowych, z których możemy sfinansować otwarcie działalności gospodarczej. Część z nich przyznaje się osobom fizycznym (kredyt gotówkowy), a część już istniejącym firmom. Większość banków wymaga jednak co najmniej 6-miesięcznego, a częściej nawet rocznego bytowania na rynku. Obecnie banki wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i oferują mniej restrykcyjne warunki kredytowanie, ale do wnioskowania trzeba się odpowiednio przygotować. Najważniejszy jest dobrze przygotowany biznesplan, czyli rozpisane plany dotyczące działalności firmy i szansy na zysk. Bez tego nie uzyskamy kredytu dla firm, gdyż bank nie udzieli pożyczki komuś, kto nie ma jasno sprecyzowanych planów, co zwiększa ryzyko porażki. Czasami do zdobycia pieniędzy na start wymarzonego biznesu wystarczy dobry biznesplan, który przekona bankowców analizujących wniosek. Warunkiem otrzymania kredytu na start będzie złożenie wniosku kredytowego, wraz z wymaganymi przez bank załącznikami. Wśród załączników najczęściej pojawiają się: zaświadczenie o niezaleganiu z płatnościami na ZUS i US, biznesplan przedsięwzięcia, wpis do rejestru działalności gospodarczej, a także zaświadczenia o możliwości zabezpieczenia kredytu, np. hipoteka na nieruchomości. Kredyty na start są zróżnicowane, a doradca kredytowy doradzi właściwy rodzaj dofinansowania.

Rodzaje kredytu dla firm rozpoczynających działalność

Nowe firmy mogą otrzymać limit kredytowy w rachunku bieżącym. Z kredytu można korzystać wielokrotnie, ponieważ każda wpłata na rachunek jest przekazywana w pierwszej kolejności na spłatę istniejącego zadłużenia, a jednocześnie powiększa kwotę, którą można wypłacić. Młode przedsiębiorstwa często decydują się na kredyt obrotowy, czyli pieniądze, które pozwalają na finansowanie bieżącej działalności firmy. Kredyt inwestycyjny na finansowanie majątku trwałego pozwala na zrealizowanie inwestycji, które mają na celu modernizację majątku trwałego. Kredyt dla firm może być również zabezpieczony, a najczęściej jest to hipoteka na nieruchomości. Stosuje się także przewłaszczenie na zabezpieczenie, cesję wierzytelności, poręczenie osoby trzeciej, weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową oraz zastaw ustanowiony na majątku trwałym firmy.

Kredyt dla firm ze wsparciem rządowym – szansa dla młodych przedsiębiorców

Można starać się także o kredyt dla firm ze wsparciem rządowym. W takiej sytuacji wypłacalność przedsiębiorcy gwarantuje Bank Gospodarstwa Krajowego, który pokryje zadłużenie właściciela firmy, który nie będzie w stanie spłacać kredytu. Nie oznacza to umorzenia długu – kredytobiorca będzie musiał spłacić zadłużenie bezpośrednio do BGK. Taki kredyt można otrzymać tylko w banku, który podpisał umowę z BGK.

Chcąc zapewnić płynność finansową firmie, którą zakładamy, możemy wnioskować o kredyt dla firmy, który będzie zastrzykiem gotówki.

Kategorie
Bez kategorii

Praca biurowa to nie tylko siedzenie przed komputerem. Sprawdź, co zawsze znajduje się na biurku księgowej

Księgowa zarządzie finansami przedsiębiorstwa, a co za tym idzie, załatwia wszystkie związane z tym sprawy administracyjne. W biurze spędza wiele godzin, więc trzeba zadbać o to, by było ono przyjazne i wyposażone w meble i urządzenia, które pozwolą na dobrą i efektywną pracę. Zadbajmy o porządek, szczególnie o właściwe przechowywanie druku przelewu i innych dokumentów.

Jak przechowywać druk przelewu i inne pliki?

Odpowiednie przechowywanie dokumentów jest bardzo ważne, gdyż jeśli o to nie zadbamy, możemy je po prostu zgubić, a z tego mogą wyniknąć duże kłopoty. Druk przelewu i inne pliki możemy składować w szafkach, szufladach, wysuwanych pojemnikach, zawieszać na specjalnych stelażach lub wkładać do odpowiednio opisanego segregatora. Biurko księgowej powinno być wyposażone w półki, kuwety na biurko, pojemniki na dokumenty, systemy archiwizacji zawieszanej, skoroszyty i dużo segregatorów. Potrzebne będą także specjalne przekładki i etykiety samoprzylepne oraz plastikowe obwoluty, w których przechowuje się pojedyncze dokumenty.

Właściwe przechowywanie druku przelewu i innych dokumentów – wybieramy pojemniki

Pliki trzeba dobrze przechowywać, by móc szybko i sprawnie je znaleźć. Kupmy więc odpowiednie szafki do przechowywania plików, które są nam potrzebne do pracy. Dobrym rozwiązaniem są pojemniki na dokumenty wykonane z trwałego i wytrzymałego tworzywa sztucznego. Na jednym poziomie może leżeć pusty druk przelewu, a na dolnym inne pliki. Można także kupić niewielką szafkę z szufladami, która bez problemu zmieści się na biurku. Przechowywanie dokumentów w ten sposób jest dobrym rozwiązaniem, gdyż, w razie potrzeby, szybko je znajdziemy. Na biurku powinny znajdować się tylko te dokumenty, które są nam potrzebne do bieżącej pracy. Pozostałe trzeba chować w bezpiecznym miejscu, na przykład w szafce, co ma uniemożliwić dostęp do nich osobom nieuprawnionym. Nigdy również nie wolno zostawiać interesanta samego w pokoju. Wychodząc z biura, schowajmy wszystkie segregatory.

Nie tylko druk przelewu. Coś dla rozluźnienie atmosfery

Zawód księgowego nie jest nudny, a dowodem na to jest fakt, że można kupić nowoczesne gadżety, które pracę uczynią przyjemniejszą. Na biurku księgowej może się znaleźć efektowna przenośna niszczarka, którą można zabrać ze sobą np. do biura klienta. Przyda się także niewielki skaner, który również można włożyć do torby czy teczki, by szybko zeskanować druk przelewu czy innych dokument. Księgowi, którzy korzystają z laptopów czasami boją się, że osoba postronna mogłaby przypadkiem przeczytać wrażliwe dane finansowe klientów. Sposobem na poradzenie sobie z tym problemem jest zastosowanie specjalnej nakładki na ekran, która sprawia, że jego zawartość nie jest widoczna, gdy patrzy się pod kątem.

Księgowa każdego dnia ma dużo pracy, a pomysłowe gadżety sprawią, ze zajęcia będzie się wypełniać znacznie przyjemniej. Warto zadbać także o właściwą segregację dokumentów, by druk przelewu nie zaginął wśród innych plików.

Kategorie
Bez kategorii

Zależy Ci na szybkim transporcie towarów? 5 bezcennych wskazówek, jak to dobrze zorganizować

Coraz częściej prowadzimy działalność handlową przez internet. Sklep online nie potrzebuje wielkiej przestrzeni na działalność, a można oferować usługi wielu klientom. Bardzo ważne jest skupienie się dobrze zorganizowanej spedycji polskiej, by towary szybko trafiały do klientów.

Jak ważna jest obsługa klientów. Najlepsza spedycja polska

Zakupy przez internet są wygodne i pozwalają na oszczędność czasu. Klient, który lubi wygodę, będzie kupował tylko w sklepie, który współpracuje z firmami zapewniającymi usługi kurierskie na najwyższym poziomie. Chcąc zyskać lojalnego klienta, trzeba na bieżąco monitorować jego potrzeby, a także sprawdzać, czy jest zadowolony z naszych usług. Oznacza to, że trzeba postarać się, by towar był dostępny jak najszybciej. Prowadząc duży sklep, zapewne mamy duży magazyn, który musi być obsługiwany przez dobry program, dzięki czemu będziemy mogli ewidencjonować towar. W razie zwrotu, klient zaznacza na stronie sklepu, że chce oddać produkt. Gdy towar ponownie został przyjęty do magazynu, kolejną ważną funkcjonalnością jest blokowanie go do momentu weryfikacji. W obsłudze klientów istotna jest spedycja polska. Jeśli część towarów oznaczmy jako dostępne, a nie mamy ich w magazynie, musimy zaznaczyć, w jakim czasie jesteśmy w stanie je zdobyć i przesłać do klienta. Musimy być w stanie dostarczyć ten produkt w tym okresie, by klient nie stracił do nas zaufania.

Spedycja polska. Z usług jakiej firmy korzystać?

W naszym kraju możemy korzystać z usług wielu przewoźników, a jeśli chcemy nadać tanie przesyłki kurierskie, musimy dokładnie przeanalizować ich ofertę. Po pierwsze musimy wybrać firmę transportową, która będzie przewozić dla nas większe partie towarów – twierdzi Rhenus Logistics. W tym przypadku koniecznie trzeba sprawdzić, ile samochodów ma firma i w jakim czasie zobowiązuje się przewieźć nasze zamówienie. Po drugie konieczne jest także nawiązanie pracy z firmą kurierską. Kurierzy będą dostarczać paczki do naszych klientów. Nie jest łatwo znaleźć najtańszego dostawcę. Do podstawowej ceny bowiem często naliczane są dodatkowe opłaty. Przed nadaniem paczki musimy poprawnie zmierzyć i dokładnie zważyć paczkę, by kurier nie doliczył opłaty za przekroczenie deklarowanej wagi i wielkości przesyłek kurierskich. Samodzielne przeglądanie ofert firm wysyłkowych jest czasochłonne i kłopotliwe. Warto skorzystać z porównywarki kurierów, dzięki której wybierzemy najtańszą opcję spośród co najmniej kilku przewoźników obecnych w systemie. Tego typu strony obsługują brokerzy kurierscy, czyli firmy pośredniczące, które korzystają z usług popularnych firm kurierskich. Za pośrednictwem brokerów możemy zamówić usługę kurierską, a często wynegocjować niższą cenę niż przy samodzielnym zamawianiu usługi u konkretnej firmy. W przypadku zamawiania spedycji polskiej dla większej liczby towarów lepiej samodzielnie negocjować warunki.

Prowadząc sklep internetowy, zadbajmy o to, by klienci do nas wracali. Oferujmy więc usługi na najwyższym poziomie i towary, których potrzebują odbiorcy. Zadbajmy o odpowiednią spedycję polską, by towary szybko do nas docierały.

Kategorie
Bez kategorii

Skuteczny prywatny detektyw. Jak go znaleźć? Na co zwrócić uwagę wybierając specjalistę?

Są sytuacje, gdy firma lub osoba prywatna jest zmuszona do skorzystania z usług biura detektywistycznego. Powstaje w tym przypadku pytanie, jak wybrać prywatnego detektywa, aby sprawa została załatwiona szybko i sprawnie. Okazuje się, że pod uwagę należy wziąć kilka różnych elementów.

Licencja to podstawa

Prywatny detektyw musi oczywiście posiadać stosowną licencję wydaną przez Komendanta Wojewódzkiego Policji. Ponadto, aby móc świadczyć takie usługi trzeba mieć wpis do działalności regulowanej prowadzonej przez odpowiednią komórkę MSW. Niezbędne jest też ubezpieczenie OC. Tylko wówczas przedsiębiorca nazywający siebie detektywem może prowadzić biuro detektywistyczne i świadczyć usługi zgodnie z ustawą o usługach detektywistycznych.

Jak wybrać specjalistę w swojej dziedzinie?

Każdy detektyw, już po zakończeniu czynności detektywistycznych, powinien przygotować końcowy raport dla swojego klienta. Ten może później taki dokument wykorzystać przed sądem bądź inną instytucją. Oczywiście warunkiem koniecznym jest posiadanie przez detektywa wspomnianych wyżej uprawnień.

Wybierając biuro detektywistyczne nie można sugerować się jedynie stawką za wykonanie danego zlecenia. W praktyce doświadczeni i godni zaufania detektywi za dzień pracy biorą od 1000 złotych. Stawki znacznie niższe wskazywać mogą na to, że dana osoba nie posiada licencji. Ponadto nigdy nie należy kontaktować się z detektywem, który na swojej stronie internetowej nie ma adresu siedziby biura detektywistycznego. Są to często oszuści, którzy za detektywów się tylko podają.

Dobry detektyw – czyli jaki?

Podczas pierwszego spotkania z prywatnym detektywem, warto poprosić go o okazanie stosownej licencji. Dobrą praktyką jest zażądanie okazania dokumentu potwierdzającego wpis do rejestru MSW i aktualnej polisy OC. Istotne jest sprawdzenie wpisu w CEIDG, a więc Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej. Zrobić można to nawet przez internet.

Obecnie sporo cennych informacji można znaleźć w sieci. Warto więc przejrzeć jej zasoby i poszukać wpisów na temat danego biura detektywistycznego na sprawdzonych forach dyskusyjnych i innych rzetelnych serwisach.

Pierwsze spotkanie z prywatnym detektywem

Bardzo ważne jest pierwsze spotkanie z detektywem. – podkreślają Detektywi PL. To okazja na sprawdzenie jego podejścia do zawodu. Gdy detektyw opowiada na spotkaniu ze szczegółami o swoich przeprowadzonych sprawach to sygnał, że nie jest dyskretny, a więc wykazuje się brakiem profesjonalizmu. Dobre biuro detektywistyczne nigdy nie chwali się tym, że zna się na wszystkich sprawach i każdą jest w stanie rozwiązać. Unikać należy również tych prywatnych detektywów, którzy nie chcą podpisać z klientem stosownej umowy. Tymczasem tylko zawarcie stosownej umowy z biurem detektywistycznym gwarantuje to, że w przyszłości będzie można dochodzić swoich praw. Takich detektywów trzeba z góry skreślać.

 

 

Kategorie
Bez kategorii

Jak sprawdzić czy mam podsłuch?

 Współczesna technologia daje bardzo duże możliwości w zakresie podsłuchów. Urządzenia służące do tego celu są niewielkie, a jednocześnie bardzo skuteczne. A ze względu na coraz niższe ceny może je kupić praktycznie każdy, i niekoniecznie zgodnie z prawem wykorzystywać do swoich potrzeb. Na szczęście istnieją też skuteczne sposoby na to, żeby coś takiego wykryć, chociaż czasami wykrywanie podsłuchów wcale nie jest łatwe.

 

Podstawowe rodzaje podsłuchów

Specjaliści dzielą podsłuchy na trzy podstawowe rodzaje, to znaczy rejestrujące, transmitujące przy pomocy fal radiowych oraz wykorzystujące sieć GSM – zaznaczają przedstawiciele warszawskiej agencji detektywistycznej. Do pierwszej grupy zaliczają się różnego rodzaju dyktafony, które mogą być ukryte w zwykłych przedmiotach, takich jak długopisy, pendrive czy inne urządzenia elektroniczne. Z racji ogromnych możliwości wykorzystania do inwigilacji bardzo często wykorzystywana jest sieć GSM, urządzenia jej używające korzystają z kart SIM do przesyłania danych. Metoda nie wymaga bliskiej obecności odbiorcy, który może się znajdować na drugi końcu kraju. Przy urządzeniach radiowych będzie to konieczne, przeważnie mają one niewielki zasięg, i w jakiś sposób trzeba będzie odebrać wysyłane przez nie sygnały.

 

Metody wykrywania podsłuchów

Wykrywanie podsłuchów wymaga sporego doświadczenia oraz profesjonalnego sprzętu, dlatego też przeważnie zleca się takie zadania profesjonalistom. Wprawdzie na rynku znajduje się sporo niedrogich urządzeń, które w niektórych przypadkach sobie poradzą, ale jeśli chce się mieć całkowitą pewność, to bez odpowiedniego wsparcia się nie obejdzie. Metodę sprawdzania dobiera się do rodzaju podsłuchu, jakiego będzie się szukać, przeważnie jest to albo wykrywanie sygnałów emitowanych przez urządzenia podsłuchowe, albo wykrywanie ich samych. W pierwszym przypadku stosuje się różnego rodzaju detektory sygnałów radiowych. Najprostsze modele posiadają wyłącznie sam wskaźnik emisji, bardziej zaawansowane umożliwiają obsługę szerszych zakresów częstotliwości i separację poszczególnych sygnałów. Przy podsłuchach GSM często stosuje się metodę chwilowego zagłuszenia odbiorników sieci. Powoduje to rozłączenie urządzenia podsłuchowego i jego powtórne logowanie, a w takim stanie jest ono łatwo wykrywalne.

Znacznie trudniejsze do znalezienia są wszelakie dyktafony i sprzęt rejestrujący. Jeżeli w momencie szukania są one aktywne, to wiele wykrywaczy posiada czujniki magnetyczne, więc sprawa powinna zostać szybko załatwiona. Ale jeśli w danej chwili nie działają, to za pomocą typowych sprzętów wykrywających nie uda się ich odnaleźć. Wtedy wykrywanie podsłuchów może być przeprowadzone za pomocą bardziej zaawansowanych wykrywaczy złącz nieliniowych. Dzięki specjalnej technologii umożliwiają one znalezienie każdego elektronicznego sprzętu, jednak poza wysoką ceną wymagają również operatora z dużym doświadczeniem. Jednak nawet takie urządzenia na niewiele się przydadzą, jeśli zachodzi podejrzenie ukrycia podsłuchu w jakimś innym sprzęcie. Wtedy nie będzie innego wyjścia, jak jego rozkręcenie i dokładne sprawdzenie całego wnętrza, co jednak niesie spore ryzyko, że niestety nic nie uda się znaleźć.

Kategorie
Bez kategorii

Księgowa w firmie – stanowisko pełne obowiązków

Księgowa to firmie stanowisko o wiele ważniejsze niż się wielu osobom wydaje. Osoba pracująca w tym charakterze pełni bardzo odpowiedzialną funkcję w przedsiębiorstwie. Dba o przejrzystość rozliczeń finansowych oraz porządek w całej dokumentacji. To ona ponosi także odpowiedzialność prawną za stan finansów danej jednostki. Jest to odpowiedzialność cywilna, finansowa, a niekiedy nawet  i karna.

Czym na co dzień zajmuje się księgowa w firmie?

Księgowa pracująca w danej firmie dba o rozliczenia finansowe i podatkowe w stosunku do US, ZUS-u czy poszczególnych klientów i kontrahentów. Osoba zajmująca to stanowisko prowadzi Podatkową Księgę Przychodów i Rozchodów, Księgi rachunkowe, a także ewidencję przychodów (o ile przedsiębiorca rozlicza się na podstawie ryczałtu). Dzisiaj do dyspozycji są na szczęście różnego rodzaju programy kadrowo-płacowe, które ułatwiają wykonywanie przynajmniej części z tych czynności.

Wszystkie dokumenty firmowe muszą być na bieżąco aktualizowane i pozbawione błędów. To one stanowią postawę sporządzania sprawozdań finansowych oraz zeznań podatkowych oddawanych każdego roku.

Obowiązki księgowej w firmie

Zakres obowiązków księgowej różnić może się w zależności od zajmowanego stanowiska w dziale księgowym, rodzaju branży czy wielkości jednostki. Księgowa prowadzi ewidencję przychodów i kosztów podatkowych, rozlicza VAT, wystawia i księguje faktury VAT, wypełnia deklaracje podatkowe, rozlicza projekty UE, ewidencjonuje zdarzenia gospodarcze, wylicza i odprowadza składki do ZUS-u, a także dokonuje wypłaty wynagrodzenia pracowników. Obowiązków jest sporo, ale dzisiaj standardowym wyposażeniem w zasadzie każdej firmy jest program kadrowo-płacowy, który ułatwia wykonywanie wielu z tych zadań.

Odpowiedzialność księgowego

Wprawdzie księgowa prowadzi księgi rachunkowe i księgę podatkową w formie, ale nie ona ponosi odpowiedzialność za rachunkowość, ale jej kierownik. Odpowiedzialność księgowego jest z kolei ściśle określona w ordynacji podatkowej, ustawie o rachunkowości oraz w kodeksach: karnym skarbowym, karnym i pracy.księgowa w firmie

Księgowa jest osoba odpowiedzialną za zachowania sprzeczne z przepisami prawa, o ile dopuszcza się ich w sposób świadomy. Księgowy, który nie ma w danej jednostce funkcji kierowniczej, może ponosić odpowiedzialność karną w przypadku dopuszczenia się przestępstwa lub wykroczenia przeciwko przepisom danej ustawy. Tak jest m.in. w sytuacji, gdy księgowy nie podaje w księgach rzetelnych danych, nie prowadzi ksiąg rachunkowych czy księgi KPiR zgodnie z aktualnymi przepisami,  nie sporządza sprawozdań finansowych lub nie zawiera w sprawozdaniach rzetelnych danych itd.

Tego rodzaju przestępstwa popełnione przez osobę, która zajmuje się księgowością w danej firmie podlegają karze grzywny lub karze pozbawienia wolności do lat dwóch. Sąd może również wymierzyć te dwie kary jednocześnie. Dlatego należy pamiętać o tym, że zawód księgowej związany jest z dużą odpowiedzialnością, a więc jest o wiele bardziej odpowiedzialny niż się wielu osobom wydaje.

 

 

Kategorie
Bez kategorii

Program księgowy do biura rachunkowego

Prowadzenie biura rachunkowego to duża odpowiedzialność. Koniecznie trzeba więc zadbać o to, aby wszystkie rozliczenia prowadzone były w sposób prawidłowy i zgodny z przepisami. Pomoże w tym profesjonalny program dla biura rachunkowego. Jak wybrać takie, który sprawdzi się najlepiej?

Jakie kwestie wziąć pod uwagę przy wyborze programu księgowego?

Wybór odpowiedniego oprogramowania księgowego to zadanie trudne. Na rynku dostępne są różnorodne aplikacje, jednak nie każda z nich sprawdza się w praktyce. Z tego właśnie względu przed wyborem konkretnego programu, warto zastanowić się nad kilkoma sprawami. Przede wszystkim trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki rodzaj księgowości prowadzony będzie w biurze – czy będzie to księgowość pełna, czy może uproszczona? W tym drugim przypadku wystarczy prosty program do prowadzenia księgi przychodów i rozchodów, na który nie trzeba wydawać zbyt wiele. Kolejną ważną kwestią jest to, jaki budżet przeznaczony jest na zakup oprogramowania. Dzięki temu od początku wiadomo, na jakie programy zwracać uwagę, a które kosztują zbyt wiele. Ostatnią istotną kwestią jest to, jakiej wielkości jest przedsiębiorstwo, w którym będzie wykorzystywany program księgowy. W firmie jednoosobowej sprawdzi się aplikacja bez zbędnych dodatków i rozszerzeń, natomiast w większej spółce konieczny jest zakup programu, z którego jednocześnie może korzystać kilka czy kilkanaście osób.

Jaki powinien być dobry program dla biura księgowego?

Dobry program księgowy dla biura rachunkowego musi przede wszystkim gwarantować zgodność z przepisami. Prowadzenie księgowości i kadr wymaga znajomości obowiązującego prawa podatkowego, co nie jest łatwe, ponieważ jest ono nie tylko skomplikowane, ale też często się zmienia. Biuro rachunkowe bierze na siebie dużą odpowiedzialność, przejmując od klientów obowiązki związane z prowadzeniem księgowości. Właśnie dlatego tak ważne jest upewnienie się, że dostawca wybranego programu księgowego zapewnia bezpłatne aktualizacje pod kątem zmieniających się przepisów. Pozwala to zaoszczędzić mnóstwo czasy i jednocześnie zapobiega pomyłkom, które wynikają z rutyny.

Każde biuro rachunkowe ma dostęp do danych, które pochodzą z niezależnych firm. Z tego względu bardzo ważne jest to, aby wybrany program księgowy dla biura księgowego dawał możliwość obsługi wielu baz danych przedsiębiorców, których księgowość prowadzona jest w biurze. Nie każde oprogramowanie zapewnia taką opcję, dlatego warto to sprawdzić.

Kwestią bardzo ważną jest również możliwość zdalnego dostępu do danych. W dobie internetu większość klientów zwraca uwagę na to, czy biuro zapewnia dostęp do dokumentacji poprzez sieć. Świetnym rozwiązaniem jest wybór programu dającego możliwość nie tylko wglądu do dokumentacji, ale także do kopiowania plików, czy drukowania raportów. Dużą zaletą takiego oprogramowania jest również to, że pozwala ono na obsługę klientów z praktycznie każdego miejsca na świecie.

Jeszcze jednym istotnym elementem oprogramowania księgowego jest możliwość jego rozbudowy. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa może okazać się, że potrzebne są dodatkowe funkcje, dlatego warto wiedzieć, czy program można rozbudować.