Kategorie
Biznes Sprzęt

Które artykuły biurowe warto kupować „na zapas”?

Zasypane dokumentami biurko i szuflady pełne papierów nie wyglądają dobrze i z pewnością utrudniają pracę. Każde miejsce pracy trzeba wyposażyć w niezbędne artykuły biurowe. Warto zadbać o porządek, by urządzenia do biura były widoczne i był do nich dostęp. Które przedmioty można i warto kupować „na zapas”?

By urządzenia do biura były widoczne. Jakie artykuły biurowe do przechowywania wybrać?

Podstawowa czynnością w wielu biurach jest archiwizacja i organizacja dokumentów. Usprawni ją nie tylko system obiegu papierów, lecz także odpowiednie wyposażenie biura, które ułatwi przechowywanie dokumentów. W każdym miejscu pracy jednymi z podstawowych artykułów biurowych są pudła i kartony archiwizacyjne, do których można poukładać teczki, skoroszyty, skorowidze i segregatory. Aby dodatkowo uporządkować materiały biurowe, które trafią do kartonu archiwizacyjnego, warto kupić przekładki oraz kartony ze specjalną etykietą zawartości. Wszystkie przedmioty mogą być za chwilę potrzebne w większej ilości, więc warto kupić „na zapas” – dzięki temu nigdy nie zabraknie nam teczki czy kartonu, a z pewnością przy większych zakupach uda nam się wynegocjować zniżki. Co jeszcze jest potrzebne? Można dodatkowo kupić pudła do archiwizacji zawieszanej, które pozwolą zachować porządek w dokumentach przez lata. Przydadzą się także stojaki i kartoteki na teczki zawieszane, wytworzone z wysokiej jakości tworzyw sztucznych, przeznaczone do samodzielnego montażu nie tylko w szafie, ale także na ścianie.

Zobacz: https://www.pasazbiurowy.pl/

Niezbędne artykuły biurowe. Jak robić notatki? Czy przydadzą się urządzenia do biura?

Artykuły piśmiennicze to akcesoria biurowe, których nigdy nie ma za dużo, gdyż często się gubią. Czy w ogóle są potrzebne? Wśród urządzeń do biura za niezbędne uważane są między innymi komputery – pracuje na różnego rodzaju programach, co zależy do branży; często też na korzystamy z programów tekstowych, w których notujemy. Czy oznacza to, że artykuły piśmienne nie są potrzebne? Absolutnie nie, gdyż często trzeba coś zapisać czy choćby złożyć podpis na dokumencie. Warto wybrać artykuły biurowe dostosowane do naszych potrzeb – mają bowiem różne wzory, kolory, grubość linii pisania i wiele więcej dają nam możliwość wyboru idealnych artykułów biurowych, który będą nam dobrze służyć. Takie gadżety też ułatwią zarządzanie czasem. Można bowiem zaznaczać różne wpisy innymi kolorami markerów, by odróżnić to, co ważne od mniej ważne, np. na zielono oznaczamy wpisy dotyczące płatności (opłata za media, wypełnić druk przelewu itd.). Notatki prowadzimy w kalendarzu, który po prostu musimy mieć, jeśli chcemy sprawnie zarządzać czasem – wiele osób korzysta z tych elektronicznych, ale egzemplarze papierowe mają swoich zwolenników. Warto mieć podręczny kalendarz książkowy, w którym będziemy zapisywać wszystko, co musimy zrobić. Duży kalendarz w formie plannera można powiesić w biurze, by pracownicy wiedzieli, jakie mamy plany na dany dzień.

Kompletując zestaw artykułów biurowych, warto kupić takie, które faktycznie są potrzebne i wspierają pracę urządzeń do biura. Zawsze lepiej robić duże zamówienia – w przypadku często używanych przedmiotów, zapas szybko się skończy.

Kategorie
Biznes

Porównanie kont bankowych dla firm

Prowadzenie firmy oznacza również konieczność wielu rozliczeń finansowych, zarówno z pracownikami, jak i kontrahentami. Obecnie transakcje gotówkowe przeprowadzane są rzadko, co oznacza, że trzeba mieć rachunek w banku. Jak wybrać ten najlepszy? Jakimi kryteriami się kierować? Jak założyć konto bankowe przez internet?

Załatwianie niezbędnych formalności. Jak wybrać najlepszy bank dla firm i jak założyć konto bankowe przez internet?

Konto bankowe jest bowiem niezbędnym narzędziem wykorzystywanym w prowadzeniu biznesu, a banki oferują wiele różnych produktów, a wybierając ten dla nas właściwy, trzeba brać pod uwagę kilka kryteriów. Ważna jest jakość konta oraz koszty jego prowadzenia, a także różne promocje i bonusy, z których można skorzystać. Obecnie wiele banków oferuje możliwość prawie bezpłatnego używania rachunku, a jeden z nich w ogóle nie pobiera opłat. Ważne, by konto odpowiadało na nasze potrzeby. Zastanówmy się, czy potrzebujemy fizycznych oddziałów banku, czy też wystarczy nam obsługa za pośrednictwem sieci. Jeśli mamy wspólnika, dowiedzmy się, czy bez problemu będzie on miał dostęp do rachunku. Wybierając rachunek firmowy, warto przede wszystkim zwrócić uwagę na jego funkcjonalność, a także opłaty za prowadzenie oraz wysokość prowizji pobieranych od poszczególnych usług. Dużo zależy także od tego, czy rachunek ma pełnić funkcję inwestycyjną, a jeśli tak, ważne jest oprocentowanie oferowane przez bank czy możliwość założenia rachunku lokacyjnego. Dla przedsiębiorców równie ważny jest dostęp do limitów w koncie. Wybrane przez nas konto powinno być kompleksowe, co oznacza, że będziemy mogli skorzystać z wielu usług, które ułatwiają prowadzenie firmy. Właściciele biznesów cenią sobie swój czas, którego nie chcą tracić, stojąc w kolejce do doradcy klienta. Ważne jest więc także to, czy bank pozwoli założyć rachunek bez konieczności pojawiania się w placówce oraz jak założyć konto bankowe przez internet.

Rachunek firmowy – jak założyć konto bankowe przez internet?

Proces otwarcia rachunku firmowego za pośrednictwem strony internetowej banku jest szybki i wygodny. Nie musimy się martwić, jak założyć konto bankowe przez internet. Wystarczy bowiem wejść na witrynę danego banku i wypełnić odpowiedni wniosek. Obecnie nadal większość instytucji finansowych wymaga od klienta odwiedzenia dowolnej placówki w celu podpisania umowy, tylko w kilkunastu bankach przedsiębiorca może założyć konto firmowe całkowicie online. W innych bankach można online złożyć wniosek, ale umowę trzeba podpisać przy kurierze lub w placówce. Możliwość taka dotyczy przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, a spółki muszą się zmagać z dłuższymi procedurami. Nawet jeśli wspólnicy będą mogli założyć konto przez internet, będą musieli iść do banku, by podpisać umowę. Założ konto bankowe w Nest Bank.

Chcąc wybrać rachunek firmowy, musimy sprawdzić wiele kryteriów, a jeśli założy nam na czasie, dowiedzmy się, jak założyć konto bankowe przez internet. Obecnie jest tak wiele kont dla firm, że bez problemu znajdziemy takie, które spełni nasze oczekiwania.

Kategorie
Biznes Finanse

Jakie elementy powinna zawierać faktura?

Każdy płatnik VAT musi wystawiać dokument sprzedaży, czyli fakturę. Zostanie ona rozliczona i zaakceptowana przez organy kontroli podatkowej tylko wtedy, gdy będzie uzupełniona zgodnie z zasadami. Zanim zaczniemy ją wypełniać, warto dobrze sprawdzić, co powinna zawierać faktura, by nie popełnić błędu.

Warunki uznania dokumentu za fakturę. Co powinna zawierać faktura?

Faktura to rachunek wystawiany przez płatnika VAT w celu udokumentowania dokonania określonej czynności. Muszą ją wystawiać zarejestrowani podatnicy VAT, osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne. Przepisy polskiego prawa jasno określają, co powinna zawierać faktura, a mówi o tym art. 106e ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie z jej zapisami, faktura musi zawierać datę wystawienia oraz numer (kolejny w ramach dokumentów danego sprzedawcy). Wpisuje się także dane podatnika oraz jego numer, którym identyfikuje się w systemie podatkowym. Trzeba wpisać także datę płatności. Na dokumencie musi się znaleźć również data doręczenia towarów, nazwa usługi lub towaru, ich miara oraz ilość, cena jednostkowa bez podatku VAT, kwoty ewentualnych upustów, wartość towaru, stawka podatku, suma wartości sprzedanych towarów lub usług oraz łączna kwota należności.

Zobacz: https://faktoria.pl/porada/Co-powinna-zawierac-faktura–Faktoria

Co powinna zawierać faktura imienna?

Jeśli sprzedajemy coś firmie, musimy wystawić fakturę. Nieco inaczej jest w przypadku osób prywatnych, które nie prowadzą działalności gospodarczej. W takiej sytuacji można (ale nie trzeba) wystawić fakturę imienną, która nie musi zawierać wszystkich danych, np. nie ma potrzeby umieszczania numeru identyfikacji podatkowej.

Co powinna zawierać faktura uproszczona?

Obecnie podatnicy VAT czynni oraz zwolnieni mogą wystawiać tzw. faktury uproszczone w przypadku, gdy kwota zakupu nie przekracza 450 zł. Na takim dokumencie trzeba zamieścić datę wystawienia, datę wykonania usługi lub dostarczenia towarów, kolejny numer, imię i nazwisko podatnika oraz jego adres, numery identyfikacyjne wystawiającego i odbierającego fakturę, nazwę towaru lub usługi, kwoty rabatów, ceny jednostkowe i cena za całość.

Co musi zawierać faktura? Czy podpis jest potrzebny?

Obecnie nie ma obowiązku umieszczania na fakturze podpisu sprzedawcy i nabywcy oraz pieczątek firmowych. Nawet bez nich dokument będzie uznany za prawidłowy plik księgowy. Podpis musi być umieszczony w następujących przypadkach: faktura na rzecz rolników ryczałtowych (faktura VAT-RR), faktura korygujące (na minus) oraz nota korygująca.

Zanim sprawdzimy, co musi zawierać faktura, dokładnie zapiszmy dane kontrahenta, by nie okazało się, że brakuje czegoś, bez czego nie można wystawić dokumentu.

Kategorie
Biznes

Masz swój biznes i potrzebujesz pomocy w jego prowadzeniu? Oto, co możesz zrobić

Formalności związane z prowadzeniem firmy zajmują bardzo dużo czasu i są stosunkowo skomplikowane. Warto więc poszukać wszelkich sposobów na ułatwienie sobie pracy. Jednym z nich jest komputerowy program do zarządzania firmą, którego zautomatyzuje pracę. Możemy wybrać zarówno klasyczny program desktopowy, jak i nowoczesną aplikacją sieciową uruchamianą w przeglądarce internetowej.

Jaki program do zarządzania firmą wybrać?

Bez względu na to, jaki rodzaj działalności wybierzemy, będziemy musieli rozliczać się z fiskusem. Warto więc kupić prosty program do fakturowania, który pozwala na zdefiniowanie kont dla wielu użytkowników oraz ma opcję instalacji programu na kilku stanowiskach komputerowych (taki jak ten https://reset2.pl/oferta/standard/r2firma). Takie program do zarządzania firmą można pobrać w wersji darmowej, ale jest to dobre rozwiązanie jedynie w przypadku małych firm, które nie wystawiają dużo faktur – w bezpłatnej wersjo danego programu może wystawić do 15 faktur i 15 rachunków miesięcznie. Inny darmowy program umożliwia wystawianie wszystkich rodzajów faktur i rachunków, w tym dokumentów pro forma, faktur krajowych, eksportowych, zaliczkowych, VAT-UE i VAT-marża. Warto wybrać oprogramowanie, które dodatkowo pozwala na wykorzystywanie prostych narzędzi do analiz – tworzenia zestawień i raportów oraz moduł kalendarza oraz moduł CRM do gromadzenia informacji o kontaktach z klientami. Jeśli prowadzimy sklep, przyda się także moduł magazynowy, dzięki któremu będziemy mieli stałą kontrolę nad stanami magazynowymi, a program sam zarejestruje sprzedaż towaru. Warto przejrzeć oferty i skorzystać z możliwości nieodpłatnego sprawdzenie funkcjonalności danego oprogramowania.

Program do zarządzania firmą. Jaki program księgowy będzie najlepszy?

W małej firmie możemy sami prowadzić księgowość, co z pewnością ułatwi program do księgowania, który na podstawie wpisów w Księdze Przychodów i Rozchodów automatycznie wyliczy należny podatek dochodowy i wygeneruje odpowiednie deklaracje. Jeśli wybierzemy oprogramowanie z tej samej firmy, automatycznie połączy się z ono z programem magazynowym i wygeneruje faktury, jednocześnie aktualizując stany magazynowe. Aplikacja umożliwia prowadzenie gospodarki magazynowej z opcją definiowania do sześciu cen sprzedaży każdego z towarów lub usług. W takim programie do zarządzania firmą można stworzyć wzór planu kont, który umożliwia segregowanie dokumentów kosztowych oraz sprzedażowych.
Prowadząc własną działalność musimy zajmować się także właściwym prowadzeniem wielu dokumentów. W dużym stopniu ułatwia to program do zarządzania firmą, który porządkuje pliki i automatyzuje pracę.

Kategorie
Biznes

Gdzie jest Twoje zamówienie – czyli droga, jaką pokonuje Twoja paczka

Na pewno każdy się kiedyś zastanawiał nad drogą, jaką pokonuje zamówiony przez nas towar. Oczywiście w przypadku spedycji krajowej nie jest to zbyt skomplikowane, jednak sprawa wygląda całkiem inaczej, gdy czekamy na prezent zamówiony na Ali Express – wtedy przewóz odbywa się już z wykorzystaniem transportu międzynarodowego. W poniższym artykule postaramy się prześledzić trasę, jaką odbywają małe i duże zamówienia oraz jednocześnie przybliżmy aspekty funkcjonowania międzynarodowych firm logistycznych typu Rhenus Polska, jak i sposób pracy mniejszych przewoźników w rodzaju rodzimych firm spedycyjnych.

Czas to zawsze priorytet

Czas to jeden z podstawowych problemów, jaki dotyczy w ogóle transportu, a w przypadku firm logistycznych jest podstawowym parametrem, według jakiego możemy ocenić jakość wykonania zadania – choć oprócz napiętych terminów, to również jakość decyduje dziś o właściwej ocenie usługi firm spedycyjnych. Nie przyspieszymy terminu przypłynięcia kontenerowca, tak jak podróż na drugi koniec Polski nie zajmie tylko chwili, ale spedycja krajowa o mniejszych gabarytach i krótszym czasie dostawy sprawia, że po dotarciu do kraju docelowego odbiór zamówionego towaru nie zajmuje więcej niż dobę.logistyka, transport, spedycja, Rhenus Logistics

Jakość jako podstawa

W branży usługowej, do której bez wątpienia należy działalność firm logistycznych, jakość ich świadczenia stanowi nawet o połowie oceny wykonania zadania przez klienta. Szczególnie widać to w międzynarodowych przedsiębiorstwach, jak Rhenus Polska, gdzie działy zajmujące się jakością świadczonych usług są rozwinięte nie mniej, niż w branży finansowej czy doradczej. Zadowolony klient zawsze gdy chce może sprawdzić, gdzie znajduje się jego przesyłka – szczególnie, jeśli współpracują ze sobą dwa lub trzy rodzaje transportu międzynarodowego.

Logistyka rządzi wszystkim

W przypadku dużych zamówień, a szczególnie tych związanych z transportem międzynarodowym, warto korzystać z usług globalnych grup logistycznych jak wspomniany wyżej Rhenus Polska. Doświadczenie wyniesione z lokalnych rynków po tak długiej na nim działalności oraz charakter międzynarodowej korporacji sprawia, że zamówienie kontenera z Chin pod drzwi swojego magazynu jest łatwe jak zakup na jednej z platform aukcyjnych czy sprzedażowych. Odpowiednio zaplanowany harmonogram trasy, jaką przebywa zamówiony towar to podstawa udanego przedsięwzięcia.

Szybki transport krajowy

Transport międzynarodowy kończy się w momencie odbioru towaru z portu – zgodnie z definicją transport wewnątrz UE nim nie jest. Tutaj duzi gracze preferują podwykonawstwa lokalnych firm spedycyjnych, które same dbają o odpowiednią logistykę na ich fragmencie drogi jaką pokonuje nasza paczka. Mniejsze gabaryty nie wiążą się z ograniczeniami, jakie narzuca na firmy spedycyjne ładowność pojazdu – od przekroczenia granicy kraju nie przekracza doby. Potem pozostaje już tylko kontakt do klienta z informacją o której paczka będzie dostarczona.

Kilka słów podsumowania

Generalnie w ten sam sposób wygląda organizacja i droga paczki pod nasze drzwi. Nie ma tu większego znaczenia, czy zamawiamy sukienkę z Ali Express, czy dwa kontenery sprzętu RTV AGD – sposób działalności firm logistycznych będzie zupełnie taki sam. Najważniejsze jest umiejętne sprzężenie wszystkich rodzajów transportu międzynarodowego, by finalnie towar trafił we wskazane miejsce i w ustalonym terminie. Duża konkurencja w branży sprawia, że szybkość i jakość usług spedycyjnych będzie tylko rosnąć, a dynamiczny rozwój lokalnych firm może niedługo wyznaczać obowiązujące trendy.

Kategorie
Biznes

Praca biurowa przez 8 h dziennie? Dowiedz się, jak zachować zdrową postawę

Praca przy biurko na pewno jest męcząca dla umysłu, ale siedząc wiele godzin, musimy zadbać o prawidłową postawę, by wkrótce nie narzekać na bóle pleców. Te wraz z kłuciem w łokciu czy bólem w nadgarstku mogą bardzo dokuczać, więc warto zrobić wszystko, by ich uniknąć. Wybierzmy do biura naprawdę wygodne krzesła biurowe oraz podpórki pod plecy, podnóżki ergonomiczne i podkładki pod mysz, które zadbają o prawidłową ergonomię.

Jak powinno wyglądać stanowisko pracy? Krzesła biurowe i inne meble

Pracując przy biurku, trzeba przede wszystkim wygodnie siedzieć, czyli mieć taką postawę, które będzie komfortowa dla naszego kręgosłupa. Oznacza to, iż stanowisko pracy powinno być tak zaprojektowane, by móc przybierać zmienną pozycję siedzącą. Krzesła biurowe muszą mieć taką budowę, by można było zachować kąty lekko rozwarte w stawach: łokciowych, biodrowych i kolanowych. Jest to bardzo ważne, gdyż przykurcze mogą powodować ból. Plecy powinny być lekko odchylone do tyłu i wsparte na oparciu fotela wyposażonego w mechanizm synchroniczny. Przy większości prac wygodny jest kąt odchylenia do tyłu o około 15°. Jeśli krzesło nie jest dopasowane do naturalnych krzywizn ciała, pamiętajmy o podpórkach pod plecy, a by zadbać o właściwe ułożenie nóg, skorzystajmy z podnóżka ergonomicznego. Siedzisko trzeba ustawiać na taką wysokość, aby jego krawędź przy kolanach nie uciskała ud, a stopy swobodnie wspierały podudzia. Większość tańszych foteli podnosi lekko do góry krawędź siedziska, co powoduje odczuwalny dyskomfort, który szczególnie się odczuwa po kilku godzinach pracy.

Jakie krzesła biurowe są najlepsze?

Biurkowe krzesła biurowe muszą być dobrane do danej osoby, jej wzrostu i sylwetki (https://www.pasazbiurowy.pl/krzesla-fotele-13209-k). Siedzisko fotela powinno szybko i łatwo dopasowywać się do naszej sylwetki i rodzaju wykonywanej przez nas pracy. Innego podparcia potrzebuje sekretarka, a innego architekt, który często się podnosi i wstaje – ten często wybiera obrotowe krzesło siedziskiem przypominającym końskie siodło. Najlepsze są krzesła biurowe z regulacją wysokości i podłokietnikami. Wyposażenie fotela w jezdną podstawę pozwala na sprawną i bezpieczną zmianę położenia krzesła względem stanowiska komputerowego – będziemy mogli swobodnie się przesuwać, by np. otworzyć szufladę. Podstawa powinna być pięcioramienna, co sprawi, że fotel będzie stabilny. Krzesła przeznaczone do pracy przy komputerze powinny mieć możliwość regulacji wysokości. Pozwala to na dostosowanie wysokości siedziska względem powierzchni biurka oraz prawidłowe ułożenie stóp na podłodze – pamiętajmy, że biurka mają różną wysokość, a nie zawsze możemy ją regulować. Przeciętnie regulacja wysokości fotela powinna mieścić się w przedziale 40-50 cm od podłoża.

Podpórki pod plecy, podnóżki ergonomiczne i podkładki pod mysz to pomocnicy każdego pracownika biurowego. Podstawą prawidłowej postawy w biurze są wygodne krzesła biurowe.

Kategorie
Biznes

Jak usprawnić działanie firmy?

Wielu ludzi ma różne ciekawe pomysły na zarabianie pieniędzy. Jednym z nich jest założenie własnej działalności gospodarczej. Oczywiście prowadzenie firmy to nie tylko wykonywanie różnych zleceń czy też sprzedaż towarów, ale również liczne obowiązki dodatkowe, takie jak konieczność rozliczania się z urzędem skarbowym, wypłacanie pensji pracownikom, dbanie o reklamę, itp.

Dobry przedsiębiorca musi umieć zorganizować sobie czas w taki sposób, aby znaleźć go na załatwienie wszystkich spraw związanych z prowadzoną firmą. Oznacza to, że nie da się tylko i wyłącznie skupiać na swojej pracy, która przynosi dochód. Na szczęście istnieją pewne rozwiązania, dzięki którym można skutecznie usprawnić działanie firmy i zaoszczędzić bardzo dużo czasu. Można zainwestować w program do rachunków, pomoc zewnętrznych firm czy też różne nowoczesne technologie.

Korzystanie z outsourcingu

Bardzo popularnym pojęciem wśród przedsiębiorców reprezentujących różne branże, stał się outsourcing, czyli korzystanie z usług zewnętrznych firm. Często firmy jednoosobowe oraz małe i średnie przedsiębiorstwa korzystają z pomocy zewnętrznych biur rachunkowych, prawnych, firm reklamowych, itp. Zatrudnianie zewnętrznych specjalistów jest bardzo korzystne, ponieważ przedsiębiorca oszczędza sporo czasu i może skupiać się na zajęciach, które zapewniają mu dochód, a dodatkowo zatrudnienie zewnętrznego księgowego, prawnika, informatyka czy też speca od reklamy, jest o wiele tańsze w porównaniu z zatrudnianiem takiego pracownika na etacie.

Profesjonalne programy do wystawiania faktur

Usprawnić działanie firmy można również inwestując w program do rachunków i faktur. Wystawianie takich dokumentów to bardzo ważna sprawa, ponieważ stanowią one dowód sprzedaży czy też wykonanej usługi. Oprócz tego na podstawie rachunków i faktur przygotowywane są rozliczenia podatkowe, więc warto korzystać z programów, które to ułatwiają. Dobry program do rachunków umożliwia stworzenie bazy klientów, dzięki której nie trzeba każdorazowo wpisywać do rachunku lub faktury danych klienta. Dodatkowo najlepsze programy tego rodzaju mają możliwość wyszukiwania dokładnych danych klienta po wpisaniu jego numeru NIP.

Wybierając dobry program do rachunków można zaoszczędzić sporo czasu na procesie wystawiania faktur i rachunków. Warto też dodać, że w sieci dostępne są liczne darmowe programy tego rodzaju. Wystarczy dobrze ich poszukać. Są one na bieżąco aktualizowane, więc działają zgodnie z aktualnymi przepisami podatkowymi obowiązującymi na terenie Polski.

Inne przydatne programy i aplikacje

Oczywiście dobry program do rachunków lub faktur to nie jedyna skuteczna metoda usprawniania działania firmy. W Internecie można znaleźć wiele innych aplikacji i programów, które pozwalają między innymi na tworzenie umów, organizację czasu pracy w specjalnych kalendarzach, itp. Warto regularnie przeglądać zasoby Internetu, aby znaleźć najlepsze i najciekawsze programy oraz aplikacje mobilne, które są w stanie usprawnić różne procesy i działania związane z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej.

Kategorie
Biznes

Czy istnieje program do wszystkiego?

Każdy, kto ma swoją firmę, potwierdzi, że formalności związane z jej prowadzeniem zajmują bardzo dużo czasu. Ułatwieniem jest oprogramowanie dla firm, którego wybór jest bardzo duży. Jaki program kupić? Czy istnieją takie, które odpowiadają na wszystkie potrzeby przedsiębiorców? Warto kupić program księgowy czy może osobny program do fakturowania?

Jakie pogramy są przydatne? Program do fakturowania i inne

Wybór oprogramowania dla firm w dużym stopniu zależy od tego, jaki rodzaj działalności prowadzimy – powinno to być podstawowe kryterium wyboru. W każdej firmie przyda się prosty program do fakturowania – dobrej jakości program pozwala na zdefiniowanie kont dla wielu użytkowników oraz ma opcję instalacji programu na kilku stanowiskach komputerowych, co jest bardzo ważne, gdy prowadzimy sklep. Do programu dołączona jest aplikacja działająca zarówno na komputerach, jak i telefonach czy tabletach, która obsługuje czytniki kodów kreskowych oraz pozwala na drukowanie na fakturze kodów QR do szybkich płatności mobilnych. Jeśli nie wystawiamy zbyt dużo faktur, możemy skorzystać z oprogramowania dla firm, które można pobrać w wersji darmowej, co pozwala na wystawienie do 15 faktur i 15 rachunków miesięcznie. Dla osób prowadzących jednoosobową działalność przeznaczony jest oprogramowanie, które pomoże samodzielnie poprowadzić księgowość firmy. Na podstawie wpisów w Księdze Przychodów i Rozchodów program obliczy należny podatek dochodowy i wygeneruje odpowiednie deklaracje. W tego typu oprogramowaniu można stworzyć wzór planu kont, który umożliwia segregowanie dokumentów kosztowych oraz sprzedażowych. Do tego programu dołączony jest także program magazynowy, który umożliwia prowadzenie gospodarki magazynowej z opcją definiowania do sześciu cen sprzedaży każdego z towarów lub usług.

Kiedy warto wybrać osobny program do fakturowania?

Jeśli wystawiamy dużo faktur poszukajmy dobrego programu do fakturowania. Zanim zakupimy jeden z dostępnych na rynku programów, możemy zamówić testową wersję demo, by przekonać się, czy jest dla nas odpowiedni. Pracując z programem przez miesiąc przekonamy się, czy nam odpowiada. Dobry program do fakturowania powinien mieć funkcje niezbędne do wystawiania faktur VAT, zaliczkowych, końcowych, pro-forma oraz korygujących, a także paragonów fiskalnych. Musi być niezawodny, intuicyjny i prosty w obsłudze. Przy wyborze programu online ważne może okazać się również to, czy dany program ma bazę klientów oraz towarów i usług. Z pewnością ułatwia to pracę ze względu na przyspieszenie obsługi i wystawiania dokumentów, gdyż wystawiając fakturę, nie trzeba będzie za każdym razem wprowadzać wszystkich danych. Niektóre programy mają limit w wystawianiu faktur na określoną liczbę w miesiącu, co warto sprawdzić przed zakupem.

Oprogramowanie dla firm to duże udogodnienie w prowadzeniu własnej działalności. Jeśli wystawiamy dużo rachunków, poszukajmy odpowiedniego programu do fakturowania, który będzie dostosowany do potrzeb naszej firmy.

Kategorie
Biznes

Logistyka – jakie są zasady transportu na lawecie?

Laweta kojarzy nam się ze stłuczką lub usterką uniemożliwiającą dalszą jazdę samochodem i koniecznością transportu do warsztatu samochodowego lub profesjonalnego serwisu. Jednak laweta to także sposób na przywiezienie samochodu zza granicy (i to nie tylko powypadkowego), jeden z elementów logistyki i spedycji polegający na transporcie samochodów do salonów czy na złomowiska, a także dostarczenie specjalistycznych aut sportowych na tory wyścigowe. Zawsze jednak transportowanie pojazdów na lawetach lub auto-lawetach będzie się zawierać w szeroko rozumianej logistyce specjalistycznej polegającej na transporcie aut przez inne auta.

Laweta czy auto-laweta?

Różnica polega na doczepienia do samochodu specjalnej przyczepy służącej do transportu pojazdów, czyli lawety, lub wybór auta z platformą, która do tego przewozu została skonstruowana, czyli auto-lawety. Dla osób bez doświadczenia zdecydowanie wygodniejsza i bezpieczniejsza dla ładunku będzie auto-laweta, jednak w przypadku masowych przewozów wykorzystywanych w logistyce i spedycji popularniejsze są klasyczne przyczepy, na których można umieścić więcej, niż jedną sztukę pojazdu. Zresztą porównywanie obu tych sposobów przewozu pojazdów wydaje się bez sensu z prostego powodu – w firmach logistycznych nie pracują osoby bez doświadczenia, szczególnie przy transporcie specjalistycznym do jakiego należy transport samochodów i rzadko kiedy przewożone są pojedyncze sztuki. Oczywiście takie transporty też się zdarzają, ale są to zwykle zamówienia na konkretne modele samochodów, często spoza Unii Europejskiej.

Przepisy a transport na lawecie

By przewieźć samochód typową auto-lawetą lub doczepioną do samochodu lawetą wystarczy zwykłe prawo jazdy kategorii B – ważne by masa pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 3,5 tony. W przypadku lawety należy pamiętać również, że masa przyczepy z ładunkiem nie powinna być większa od masy auta ją ciągnącego. W przypadku cięższych ładunków będziemy potrzebować typowego dla pracowników logistyki i spedycji prawa jazdy kategorii B + E lub C. To pozwoli nam na transport większych pojazdów np. busów, lub jazdę we wspomnianych wyżej firmach logistycznych z lawetami mogącymi przewieźć nawet kilka samochodów osobowych. Całkowita masa samochodów przewożących inne pojazdy jest szczególnie skrupulatnie sprawdzana w okolicach przejść granicznych, ze względu na dużą ilość mini firm logistycznych zajmujących się przywożeniem aut z zachodu czy to na własny handel, czy też na zamówienia z komisów samochodowych.

Montowanie samochodu na lawecie

Bardzo ważne jest by auto stało równo i najlepiej częścią mieszczącą silnik z przodu, tak by największy ciężar nie znajdował się z tyłu lawety. Większość produkowanych pojazdów posiada jednostkę napędową z przodu, ale jeśli to są nasze pierwsze kroki w branży logistycznej i rozpoczynamy tego typu przewozy, to warto zapamiętać tą uwagę. Podczas ładowania samochodu na lawetę niezbędna jest również pomoc dwóch osób, które zabezpieczą wtaczany pojazd przed zsunięciem. Tutaj doświadczenie w szeroko rozumianej logistyce nie jest wymagane – wystarczy trochę siły i racjonalne myślenie. Kolejny etap to mocowanie pojazdu za pomocą unieruchomienia kół. W zależności od typu lawety pasy do zaczepiania kół mogą być dwu lub trzy punktowe, a choć wystarczy unieruchomienie tylko trzech kół, to każda z osób zajmująca się logistyką przewozu pojazdów wie, że zawsze najlepiej unieruchomić wszystkie cztery koła.

Kategorie
Biznes

Transport drogowy – o czym trzeba pamiętać?

Polska od lat jest liderem pod względem ilości i jakości usług transportowych w zakresie transportu drogowego. W ostatnim czasie udało nam się nawet prześcignąć  Niemców, którzy byli od dawna niekwestionowanymi liderami tego segmentu usług. Powyższe czynniki sprawiają, że powstające firmy transportowe chcą szybko stać się udziałowcami sukcesów zapominając, że to jeden z trudniejszych i wymagających rynków.

Transport drogowy w kontekście wymagań

Żeby świadczyć konkurencyjne usługi na dość zatłoczonym już rynku, jakim jest rynek transportu drogowego, należy nie tylko posiadać niezawodną i dobrze wyposażoną flotę samochodową, ale również – albo przede wszystkim – znać i spełniać podstawowe wymagania i uwarunkowania prawno-organizacyjne terytoriów, na których będą świadczone usługi. Aspekt ten jest bardzo ważny, bowiem nieznajomość przepisów może nieść za sobą poważne finansowe konsekwencje.

Dostosowanie pojazdów do rodzaju przewożonych towarów

Chcąc świadczyć niestandardowe usługi przewozowe lub ulokować swoje usługi w niszy, należy dopasować pojazdy do wymagań klientów i towarów, które mają być przewożone. Szybko psująca się żywność czy produkty wymagające warunków chłodniczych muszą nie tylko szybko przemieszczać się pomiędzy punktem wydania a miejscem docelowym. Podstawą jest zapewnienie odpowiednich warunków dla przewożonych produktów, na przykład w naczepie wyposażonej w chłodnię.

Materiały budowlane, piasek czy beton transportuje się inaczej niż metalowe elementy konstrukcji, pomimo że są to materiały przynależne do jednej branży. Specjalnych oznakowań i dodatkowych zabezpieczeń wymaga transport odpadów i materiałów niebezpiecznych. Chcąc wpasować się w odpowiedni segment usług warto wcześniej poznać jego specyfikę. Wbrew pozorom nie jest to temat łatwy, zwłaszcza w przypadku, kiedy transport drogowy dotyczy krajów o różnych wymaganiach dotyczących określonego ładunku. Zaopatrzenie w maty i pasy mocujące wymagane w Polsce może okazać się niewystarczające, a kary za naruszenie przepisów transportu drogowego są w większość bardzo wysokie.

Komplet dokumentów przewozowych

Dla prawidłowego przebiegu procesu logistycznego w transporcie drogowym istotna jest znajomość wymagań stawianych dokumentacji dla danego przewozu. Poza standardowymi dokumentami przewozowymi niezbędne mogą okazać się stosowne pozwolenia lub certyfikaty na transport drogowy konkretnej partii towarów. W przypadku przekraczania granic poza Unią Europejską do typowego kompletu dochodzi jeszcze kwestia cła oraz dokumenty kierowcy – jak choćby ważny paszport. Kierujący powinni mieć przy sobie zawsze kartę kierowcy, wykresówki, zapisy odręczne i wydruki z tachografu oraz zaświadczenie o czasie pracy. Kontroli podlega również licencja lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, których wypis kierowca również musi okazać.

Szkolenie pracowników – to się opłaca

Odpowiednio przygotowana kadra nie tylko bez problemu poprowadzi codzienna działalność, ale poradzi sobie w wielu nieprzewidzianych sytuacjach. Szkolenie ze znajomości przepisów, tak samo jak odpowiednie przygotowanie kierowców – powinno się przeprowadzać rutynowo i okresowo odświeżać o nowe informacje i aktualne wymogi.