Kategorie
Biznes Sprzęt

Które artykuły biurowe warto kupować „na zapas”?

Zasypane dokumentami biurko i szuflady pełne papierów nie wyglądają dobrze i z pewnością utrudniają pracę. Każde miejsce pracy trzeba wyposażyć w niezbędne artykuły biurowe. Warto zadbać o porządek, by urządzenia do biura były widoczne i był do nich dostęp. Które przedmioty można i warto kupować „na zapas”?

By urządzenia do biura były widoczne. Jakie artykuły biurowe do przechowywania wybrać?

Podstawowa czynnością w wielu biurach jest archiwizacja i organizacja dokumentów. Usprawni ją nie tylko system obiegu papierów, lecz także odpowiednie wyposażenie biura, które ułatwi przechowywanie dokumentów. W każdym miejscu pracy jednymi z podstawowych artykułów biurowych są pudła i kartony archiwizacyjne, do których można poukładać teczki, skoroszyty, skorowidze i segregatory. Aby dodatkowo uporządkować materiały biurowe, które trafią do kartonu archiwizacyjnego, warto kupić przekładki oraz kartony ze specjalną etykietą zawartości. Wszystkie przedmioty mogą być za chwilę potrzebne w większej ilości, więc warto kupić „na zapas” – dzięki temu nigdy nie zabraknie nam teczki czy kartonu, a z pewnością przy większych zakupach uda nam się wynegocjować zniżki. Co jeszcze jest potrzebne? Można dodatkowo kupić pudła do archiwizacji zawieszanej, które pozwolą zachować porządek w dokumentach przez lata. Przydadzą się także stojaki i kartoteki na teczki zawieszane, wytworzone z wysokiej jakości tworzyw sztucznych, przeznaczone do samodzielnego montażu nie tylko w szafie, ale także na ścianie.

Zobacz: https://www.pasazbiurowy.pl/

Niezbędne artykuły biurowe. Jak robić notatki? Czy przydadzą się urządzenia do biura?

Artykuły piśmiennicze to akcesoria biurowe, których nigdy nie ma za dużo, gdyż często się gubią. Czy w ogóle są potrzebne? Wśród urządzeń do biura za niezbędne uważane są między innymi komputery – pracuje na różnego rodzaju programach, co zależy do branży; często też na korzystamy z programów tekstowych, w których notujemy. Czy oznacza to, że artykuły piśmienne nie są potrzebne? Absolutnie nie, gdyż często trzeba coś zapisać czy choćby złożyć podpis na dokumencie. Warto wybrać artykuły biurowe dostosowane do naszych potrzeb – mają bowiem różne wzory, kolory, grubość linii pisania i wiele więcej dają nam możliwość wyboru idealnych artykułów biurowych, który będą nam dobrze służyć. Takie gadżety też ułatwią zarządzanie czasem. Można bowiem zaznaczać różne wpisy innymi kolorami markerów, by odróżnić to, co ważne od mniej ważne, np. na zielono oznaczamy wpisy dotyczące płatności (opłata za media, wypełnić druk przelewu itd.). Notatki prowadzimy w kalendarzu, który po prostu musimy mieć, jeśli chcemy sprawnie zarządzać czasem – wiele osób korzysta z tych elektronicznych, ale egzemplarze papierowe mają swoich zwolenników. Warto mieć podręczny kalendarz książkowy, w którym będziemy zapisywać wszystko, co musimy zrobić. Duży kalendarz w formie plannera można powiesić w biurze, by pracownicy wiedzieli, jakie mamy plany na dany dzień.

Kompletując zestaw artykułów biurowych, warto kupić takie, które faktycznie są potrzebne i wspierają pracę urządzeń do biura. Zawsze lepiej robić duże zamówienia – w przypadku często używanych przedmiotów, zapas szybko się skończy.

Kategorie
Sprzęt

Co to jest bindownica i do czego służy? Tutaj znajdziesz wszystkie informacje

W praktyce wciąż niewiele osób posiada u siebie w domu bindownicę. Co więcej, sporo osób nie wie w ogóle, czym takie urządzenie w zasadzie jest. Nie ma jednak w tym nic dziwnego. Bindownice Fellowes nie są w końcu popularnymi i powszechnie wykorzystywanymi drukarkami. Z drugiej strony jest to sprzęt naprawdę przydatny, zarówno w biurze, jak i domu czy mieszkaniu. Co warto na jego temat wiedzieć?

Czym jest bindownica?

Bindownice Fellowes są urządzeniami bardzo przydatnymi na co dzień. Wiele osób nie wyobraża sobie bez nich pracy. Za sprawą bindownicy można łączyć ze sobą całe pliki różnego rodzaju papierów czy dokumentów. Jest to urządzenie o szerokim zastosowaniu nawet w dobie rozwoju elektronicznych zapisów. Okazuje się bowiem, że pliki niematerialne nie są pozbawione różnego rodzaju wad.

Przede wszystkim łatwo mogą ulec zniszczeniu czy usunięciu na skutek usterki komputera czy przypadkowego kliknięcia. Zresztą i tak bardzo często wymagają wydruku w celu np. przedstawienia klientowi do podpisu. W ten sposób zbiera się sporą ilość makulatury, którą trzeba w odpowiedni sposób przechowywać i magazynować. Jest to trudniejsze niż w przypadku plików elektronicznych. Aby nie zgubić żadnego istotnego dokumentu i utrzymać ład, warto więc sięgnąć po bindownicę Fellowes.

Do czego wykorzystywane są bindownice Fellowes?

Jak wspomniano już wyżej, podstawową funkcją bindownicy jest grupowanie określonych rodzajów dokumentów według ich przeznaczenia czy tematyki. Można je potem łatwo odszukać. Bindownice wykorzystywane są ponadto do oprawiania dokumentacji różnego rodzaju. Dzięki temu arkusze papieru zyskują bardziej elegancki wygląd. Zbindowane raporty czy arkusze prezentują się odpowiednio i bez obaw można je wręczyć klientom czy przełożonym. Materiały drukowane często oprawia się też przed konferencjami czy innymi prezentacjami. Spięte papiery nie wypadają z teczek i nie uciekają rąk. Zdecydowanie prezentują się poważniej.

To jednak nie koniec zalet bindownic Fellowes. Po złączeniu ze sobą dokumentów, widać doskonale, jak wiele przestrzeni można przez to zyskać. Jest to o tyle zaskakujące, że sumaryczna ilość kartek pozostaje taka sama. Bindownice pozwalają na uzyskanie kontroli nad różnego typu makulaturą zalegającą w domu czy biurze. Co więcej, można dzięki nim łatwo znaleźć potrzebny w danym momencie dokument, co przekłada się na szybszą i bardziej wydajną pracę.

Czy warto zainwestować w bindownicę?

Bindownice Fellowes to urządzenia przydatne w każdym biurze i w niejednym gospodarstwie domowym (sprawdź: https://www.pasazbiurowy.pl/bindownice-i-termobindownice,bindownica-fellowes-quasar-500,13186-k-2773-2834-p). Są funkcjonalne i proste w obsłudze, a przy tym stosunkowo niedrogie. Cena jednej bindownicy nie przekracza na ogół kilkaset złotych, a jednocześnie jest to inwestycja na wiele lat.

Bindownice pozwalają na zachowanie porządku w różnego rodzaju dokumentach i papierach. Przychodzą z pomocą wszędzie tam, gdzie na co dzień przechowuje się dużo makulatury.

Kategorie
Sprzęt

Ciekawe maszyny przydatne w garażu

Garaż to miejsce, w którym nie tylko mieszka samochód, lecz także narzędzia domowego majsterkowicza. W każdym domu powinien bowiem znaleźć się podstawowy zestaw narzędzi. Od prostych – takich jak – młotki, śrubokręty, klucze, poprzez elektronarzędzia: wiertarka, szlifierka, piła ręczna elektryczna, które są niezbędne i przydatne.

Jakie elektronarzędzia są potrzebne w każdym domu?

Wśród najpopularniejszych elektronarzędzi, które powinny się znaleźć w garażu trzeba wymienić wkrętarkę, która znacznie usprawni i przyspieszy wkręcanie śrub. Można ją zastąpić wiertarko-wkrętarką, która jest bardzo uniwersalnym narzędziem. Funkcja wiertarki przyda się do wykonywania różnego rodzaju otworów, głównie w drewnie i metalu. Wkrętarki zaś pomogą we wszystkich pracach, które wymagają mocowania wkrętów czy dokręcania śrub, także podczas prac przy drobnych naprawach samochodu. Wiertarko-wkrętarki mogą być zasilane tradycyjnie, przewodowo lub za pomocą akumulatora. Urządzenia wyposażone w akumulator dysponują nieco mniejszą mocą, jednak jeśli potrzebujemy narzędzia wyłącznie do użytku domowego, z całą pewnością będzie ono wystarczające. Szukając elektronarzędzi nie można zapomnieć także o wiertarce, która przyda się, gdy będziemy musieli coś przewiercić, wyciąć lub oszlifować.

Jakie elektronarzędzia warto mieć w domu?

Zapalony majsterkowicz może kupić bardziej skomplikowane elektronarzędzia, a jednym z takich urządzeń jest młot udarowy, który umożliwia wiercenie w betonie czy murze. Warto kupić także cyfrowe przyrządy pomiarowe, dzięki którym sprawdzimy napięcie. Pomyślmy także o elektronarzędziach ogrodowych, które są potrzebne, by należycie dbać o teren wokół domu czy na ogródku działkowym. Wśród najbardziej przydatnych wymienić kosiarki i podkaszarki. Te pierwsze przydadzą się na każdej działce, której rozmiary nie wymagają użycia modelu spalinowego. Te drugie z kolei pozwolą zadbać o estetyczny wygląd trudniej dostępnych miejsc ogrodu. Jeśli w garażu jest sporo miejsca, a lubimy majsterkować, możemy kupić również bardziej specjalistyczne urządzenia, takie jak na przykład sprzęt do obróbki drewna, który pozwala ciąć materiały w dowolny sposób czy też nadawać im określone właściwości. Taki sprzęt to zatem doskonały pomysł na prezent dla każdego majsterkowicza, który ma duże ambicje. Jeśli planuje tworzenie prostych półek i ma zamiłowanie do prac modelarsko-stolarskich, nie obejdzie się bez porządnej pilarki czy szlifierki. Pamiętajmy, że zwykła piła tarczowa umożliwia cięcie pod kątem prostym, pilarka kątowa zaś daje dużo więcej możliwości.

Zanim kupimy specjalistyczne i drogie elektronarzędzia, zastanówmy się, co naprawdę jest nam potrzebne. Na pewno trzeba mieć wiertarkę, by móc choćby wywiercić dziurę w ścianie.

Kategorie
Sprzęt

Klej przemysłowy do metalu

W wielu fabrykach i zakładach produkcyjnych stosuje się kleje przemysłowe. Klejenie to jedna z najstarszych technik łączenia ze sobą materiałów, a ludzie od wieków wykorzystują spoiwa, by trwale połączyć ze sobą różne elementy. Obecnie stosowane kleje są tak mocne, że często zastępują zgrzewy punktowe i nitowanie. Jakie kleje stosuje się do metalu?

Kleje przemysłowe – czym są?

Kleje przemysłowe są tak powszechnie stosowane, że trudno znaleźć produkt, przy którego produkcji nie zastosowano choćby jednego ich rodzaju – mówią specjaliści z https://www.buehnen.pl/. Różnorodność dostępnych na rynku klejów pozwala dobrać odpowiednie spoiwo. Kleje są stosowane do przyklejania etykiet na butelki, montaż w budownictwie oraz w przemyśle motoryzacyjnym i elektronicznym. Nowoczesne kleje strukturalne zastępują połączenia innego rodzaju, choćby nity. Obecnie najczęściej używa się klejów wykonanych na bazie winyli. Szerokie zastosowanie znajdują także kleje termotopliwe i reaktywne.

Kiedy stosuje się kleje przemysłowe do łączenia metali? Jak klei się metale?

Kleje przemysłowe stosuje się do łączenia części metalowych, gdy konstrukcja ma być sztywna, ale nie można powiększać jej ciężaru, np. w przypadku klejenia nadwozia termicznego, autobusów, samochodów osobowych i kontenerów. Przed klejeniem powierzchnię trzeba dobrze przygotować, czyli odtłuścić i nałożyć podkład, który wiąże lekkie zanieczyszczenia, jak tłuszcz i kurz. Klej należy nałożyć w takim kształcie, żeby po przyłożeniu drugiej powierzchni pomiędzy klejone detale nie dostało się powietrze. W przypadku klejów przemysłowych bardzo ważne jest właściwy sposób pobrania kleju z pojemników handlowych. Klej jest projektowany tak, żeby samoczynnie zapływał złącze i wypierał powietrze. W połączeniach konstrukcyjnych zagadnienie zapowietrzenia złącza jest kluczowe. Nawet jeśli stosuje się klej elastyczny, absorbujący wibracje, bąbel powietrza jest zawsze źródłem nieciągłości złącza. Elementy trzeba złożyć i dobrze ułożyć, ale nie dociskać. Po połączeniu elementów trzeba je odłożyć, by klej dobrze działał. W procesie wysychania klejów przemysłowych stosuje się specjalne komory klimatyzacyjne dla klejów poliuretanowych, silikonów i silanów, utrzymujące wysoką wilgotność i podwyższoną temperaturę, co skraca czas wstępnego wiązania klejów.

Kleje przemysłowe do metalu

Jeśli łączymy małe i sztywne elementy, trzeba sięgnąć po klej epoksydowy. Na rynku jest wiele kompozycji, o różnych parametrach technicznych i technologicznych. Niektóre kleje przemysłowe są dostępne w kartuszach dwuskładnikowych, co umożliwia wykonanie profesjonalnego złącza bez wielkich nakładów inwestycyjnych. W przypadku elementów dużych, zbudowanych z cienkich powłok, wspartych na usztywnieniach, najczęściej stosuje się kleje elastyczne, poliuretanowe, silikonowe lub silanowe.

Kleje przemysłowe do metalu mają coraz szersze zastosowanie. Producenci wciąż wprowadzają unowocześnienia, co wróży spoiwom świetlaną przyszłość.

Kategorie
Sprzęt

Co powinno się znaleźć w każdym samochodzie?

Odpowiednie wyposażenie samochodu może nie tylko uratować często dramatyczną sytuację na drodze, ale także takiej zapobiec. Często te z będąc w trasie wiele rzeczy może się przydać, a których przez przypadek się zapomniało. Co warto mieć na wyposażeniu każdego auta?

Rzeczy, które na pewno każdy zna

Są to oczywiście wymagane przez prawo warte posiadania ze względów moralnych. Można więc wyróżnić:

Trójkąt ostrzegawczy, który jest o tyle ważny, że jego brak zagrożony jest kara nawet 500 zł! Pojazd podczas każdego postoju powinien być odpowiednio oznaczony przy pomocy trójkąta ostrzegawczego.

Gaśnica – Zdecydowana większość osób gaśnicę przechowuje w bagażniku samochodu. Wbrew pozorom, jest to niedopuszczalne, ponieważ w razie zagrożenia minie sporo czasu, zanim odszuka się ja w bagażniku. Gaśnica powinna znajdować się w miejscu łatwo dostępnym dla kierowcy.

Podobnie jak gaśnica, kamizelka odblaskowa powinna znajdować się wewnątrz pojazdu, ale nie w bagażniku. W razie awaryjnego postoju na autostradzie, kamizelkę należy mieć ubraną już gdy się wychodzi z auta. Podczas drogi z auta do bagażnika można zostać niezauważonym przez nadjeżdżający pojazd, dlatego istotne jest to, aby kamizelka znajdowała się przy kierowcy, np. w oparciu fotela.

Apteczka nie jest obowiązkowym elementem wyposażenia auta w Polsce. Warto ją jednak posiadać, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy może się przydać. Nie warto tez kupować tanich i słabo zaopatrzonych apteczek z trzema plastrami. W apteczce samochodowej powinna znaleźć się chusta, nożyczki, bandaż i opatrunek, a także rękawiczki. Warto pamiętać, że zgodnie z art. 162 § 1 k.k., kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym bezpośrednim niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu nie udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie lub innej osoby na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. Ale sama kara pozbawienia to nic w porównaniu z męką psychiczną osoby, która mogła pomóc, ale tego nie zrobiła, m.in. przez brak apteczki.

Rzeczy przydatne w samochodzie

W samochodzie zawsze powinno się mieć latarkę, aby w nocy móc oświetlić komorę silnika, w razie niespodziewanej awarii a nawet sprawdzenie stanu płynu chłodniczego. Oczywistą rzeczą jest też to, że poza latarką powinien znaleźć się tez lewarek klucz do kół.

Dla osób często podróżujących i lubiących rozmawiać obowiązkowym wyposażeniem samochodu powinien być zestaw głośnomówiący przyczepiany do zasłonki nad kierowcą. Głośnik bluetooth pozwala na bezpieczną rozmowę telefoniczną z druga osobą. Kierowca nie traci z oczu drogi i nie jest zmuszony kierować jedną ręko, co często przyczynia się do wypadków. Zamiast zestawu w formie głośnika można mieć zestaw bluetooth w postaci słuchawki, która zapewnia większą prywatność.

Bardzo przydatną rzeczą w samochodzie, zimą jak i latem są okulary przeciwsłoneczne. Pod czas prowadzenia samochodu kierowca często jest oślepiany przez słońce lub światło odbite od śniegu. Prowadząc w takich warunkach w okularach zmniejsza się ryzyko wypadku lub kolizji wynikających z chwilowej ślepoty przez oślepienie.

Kategorie
Sprzęt

Niezbędne artykuły biurowe do biura

Fantastycznie zorganizowane miejsce pracy to połowa sukcesu. Pracuje się w nim nie tylko przyjemniej, ale i wydajniej. Ale nadmierny porządek też wcale nie jest wskazany. Na biurku i w podręcznych szufladach koniecznie powinny znaleźć się wszystkie niezbędne artykuły biurowe, żeby nie odrywać się niepotrzebnie od pracy i ułatwić sobie porządkowanie dokumentów.

Jakie są artykuły biurowe?

Za artykuły biurowe uznaje się przede wszystkim przybory do pisania. Szybko jednak można zauważyć, że długopis, zaostrzony ołówek i notatnik to jednak dopiero początek biurowej „wyprawki”. W co jeszcze warto zainwestować? Przydają się przede wszystkim:

– zeszyty na kole, w których można prowadzić uporządkowane notatki,

– kalendarz odpowiedniej wielkości,

– teczki, w których będzie można porządkować dokumenty,

– wkłady, naboje i temperówki, by przybory piśmiennicze zawsze były gotowe do używania.

Niektórzy artykuły biurowe mają w kilku miejscach – w biurze, w domu, a dodatkowo dysponują swoim podręcznym zestawem, mając go zawsze w torbie czy plecaku. By były one pod ręką, dobrze jest zainwestować w piórnik. Szkolny wynalazek jest niezbędny, by artykuły biurowe zawsze były w idealnym porządku, to również jeden z ulubionych przedmiotów miłośników biurowych gadżetów. Dostępne są one w przeróżnych kształtach, kolorach, a co bardziej wymagający mogą zaopatrzyć się nawet w piórnik z ciekawym zapięciem, który pozytywnie ich wyróżni.

Jakie artykuły biurowe będą przydatne w każdym biurze?

Chociaż notes i narzędzie do pisania to już dużo, to jednak zwłaszcza w biurze warto mieć różnego rodzaju pomocnicze artykuły biurowe. Co przydaje się najbardziej? Warto mieć na pewno różne kolorowe gadżety – samoprzylepne karteczki, zakreślacze w jaskrawych kolorach, kredki i kolorowe długopisy. Przydają się też różne pomocnicze przybory jak długa linijka czy gumka. Wiele lat temu hitem jeśli chodzi o artykuły biurowe były zamazywacze. Białe korektory świetnie radziły sobie z błędami, ale niestety białe, nawet subtelne plamy, zwłaszcza na ważnych dokumentach, nie wyglądają estetycznie. Na tych najistotniejszych pismach nawet nie można ich stosować. Kiedy więc kupuje się artykuły biurowe, najlepiej jest wszystko dokładnie przemyśleć i wybrać tylko te, z których będzie się rzeczywiście korzystać.

Artykuły biurowe

Jak skutecznie porządkować dokumenty?

Nowoczesne artykuły biurowe niezbędne są nie tylko do tworzenia dokumentów. Kto wie, czy nie ważniejsze są artykuły biurowe, które pozwalają je dobrze organizować i porządkować. W dużych biurach raczej trudno jest się obejść bez dużych segregatorów. Tworząc jednak podręczne archiwum, znacznie lepiej jest wybierać tekturowe teczki, które można wygodnie opisywać i przechowywać nawet w szufladzie. Dobrym pomysłem jest nazywanie teczek według nazw prowadzonych projektów. Osoby na kierowniczych stanowiskach, które są szczególnie zapracowane, prowadzą często teczkową ewidencję dzienną. Na każdy dzień tygodnia przypada w ich podręcznym archiwum jedna teczka, do której wkładają dokumenty i notatki, którymi zająć trzeba się w jeden konkretny dzień miesiąca.

Niezmiernie przydatne są też i drobniejsze artykuły biurowe do porządkowania. Spinacze, zszywacz i zszywki, koszulki i skoroszyty okazać się mogą nieocenione, zwłaszcza jeśli w biurze produkuje się każdego dnia dużo dokumentów, a projekty rozpisywane są na wiele stron.