Zasypane dokumentami biurko i szuflady pełne papierów nie wyglądają dobrze i z pewnością utrudniają pracę. Każde miejsce pracy trzeba wyposażyć w niezbędne artykuły biurowe. Warto zadbać o porządek, by urządzenia do biura były widoczne i był do nich dostęp. Które przedmioty można i warto kupować „na zapas”?
By urządzenia do biura były widoczne. Jakie artykuły biurowe do przechowywania wybrać?
Podstawowa czynnością w wielu biurach jest archiwizacja i organizacja dokumentów. Usprawni ją nie tylko system obiegu papierów, lecz także odpowiednie wyposażenie biura, które ułatwi przechowywanie dokumentów. W każdym miejscu pracy jednymi z podstawowych artykułów biurowych są pudła i kartony archiwizacyjne, do których można poukładać teczki, skoroszyty, skorowidze i segregatory. Aby dodatkowo uporządkować materiały biurowe, które trafią do kartonu archiwizacyjnego, warto kupić przekładki oraz kartony ze specjalną etykietą zawartości. Wszystkie przedmioty mogą być za chwilę potrzebne w większej ilości, więc warto kupić „na zapas” – dzięki temu nigdy nie zabraknie nam teczki czy kartonu, a z pewnością przy większych zakupach uda nam się wynegocjować zniżki. Co jeszcze jest potrzebne? Można dodatkowo kupić pudła do archiwizacji zawieszanej, które pozwolą zachować porządek w dokumentach przez lata. Przydadzą się także stojaki i kartoteki na teczki zawieszane, wytworzone z wysokiej jakości tworzyw sztucznych, przeznaczone do samodzielnego montażu nie tylko w szafie, ale także na ścianie.
Niezbędne artykuły biurowe. Jak robić notatki? Czy przydadzą się urządzenia do biura?
Artykuły piśmiennicze to akcesoria biurowe, których nigdy nie ma za dużo, gdyż często się gubią. Czy w ogóle są potrzebne? Wśród urządzeń do biura za niezbędne uważane są między innymi komputery – pracuje na różnego rodzaju programach, co zależy do branży; często też na korzystamy z programów tekstowych, w których notujemy. Czy oznacza to, że artykuły piśmienne nie są potrzebne? Absolutnie nie, gdyż często trzeba coś zapisać czy choćby złożyć podpis na dokumencie. Warto wybrać artykuły biurowe dostosowane do naszych potrzeb – mają bowiem różne wzory, kolory, grubość linii pisania i wiele więcej dają nam możliwość wyboru idealnych artykułów biurowych, który będą nam dobrze służyć. Takie gadżety też ułatwią zarządzanie czasem. Można bowiem zaznaczać różne wpisy innymi kolorami markerów, by odróżnić to, co ważne od mniej ważne, np. na zielono oznaczamy wpisy dotyczące płatności (opłata za media, wypełnić druk przelewu itd.). Notatki prowadzimy w kalendarzu, który po prostu musimy mieć, jeśli chcemy sprawnie zarządzać czasem – wiele osób korzysta z tych elektronicznych, ale egzemplarze papierowe mają swoich zwolenników. Warto mieć podręczny kalendarz książkowy, w którym będziemy zapisywać wszystko, co musimy zrobić. Duży kalendarz w formie plannera można powiesić w biurze, by pracownicy wiedzieli, jakie mamy plany na dany dzień.
Kompletując zestaw artykułów biurowych, warto kupić takie, które faktycznie są potrzebne i wspierają pracę urządzeń do biura. Zawsze lepiej robić duże zamówienia – w przypadku często używanych przedmiotów, zapas szybko się skończy.