Fantastycznie zorganizowane miejsce pracy to połowa sukcesu. Pracuje się w nim nie tylko przyjemniej, ale i wydajniej. Ale nadmierny porządek też wcale nie jest wskazany. Na biurku i w podręcznych szufladach koniecznie powinny znaleźć się wszystkie niezbędne artykuły biurowe, żeby nie odrywać się niepotrzebnie od pracy i ułatwić sobie porządkowanie dokumentów.
Jakie są artykuły biurowe?
Za artykuły biurowe uznaje się przede wszystkim przybory do pisania. Szybko jednak można zauważyć, że długopis, zaostrzony ołówek i notatnik to jednak dopiero początek biurowej „wyprawki”. W co jeszcze warto zainwestować? Przydają się przede wszystkim:
– zeszyty na kole, w których można prowadzić uporządkowane notatki,
– kalendarz odpowiedniej wielkości,
– teczki, w których będzie można porządkować dokumenty,
– wkłady, naboje i temperówki, by przybory piśmiennicze zawsze były gotowe do używania.
Niektórzy artykuły biurowe mają w kilku miejscach – w biurze, w domu, a dodatkowo dysponują swoim podręcznym zestawem, mając go zawsze w torbie czy plecaku. By były one pod ręką, dobrze jest zainwestować w piórnik. Szkolny wynalazek jest niezbędny, by artykuły biurowe zawsze były w idealnym porządku, to również jeden z ulubionych przedmiotów miłośników biurowych gadżetów. Dostępne są one w przeróżnych kształtach, kolorach, a co bardziej wymagający mogą zaopatrzyć się nawet w piórnik z ciekawym zapięciem, który pozytywnie ich wyróżni.
Jakie artykuły biurowe będą przydatne w każdym biurze?
Chociaż notes i narzędzie do pisania to już dużo, to jednak zwłaszcza w biurze warto mieć różnego rodzaju pomocnicze artykuły biurowe. Co przydaje się najbardziej? Warto mieć na pewno różne kolorowe gadżety – samoprzylepne karteczki, zakreślacze w jaskrawych kolorach, kredki i kolorowe długopisy. Przydają się też różne pomocnicze przybory jak długa linijka czy gumka. Wiele lat temu hitem jeśli chodzi o artykuły biurowe były zamazywacze. Białe korektory świetnie radziły sobie z błędami, ale niestety białe, nawet subtelne plamy, zwłaszcza na ważnych dokumentach, nie wyglądają estetycznie. Na tych najistotniejszych pismach nawet nie można ich stosować. Kiedy więc kupuje się artykuły biurowe, najlepiej jest wszystko dokładnie przemyśleć i wybrać tylko te, z których będzie się rzeczywiście korzystać.
Jak skutecznie porządkować dokumenty?
Nowoczesne artykuły biurowe niezbędne są nie tylko do tworzenia dokumentów. Kto wie, czy nie ważniejsze są artykuły biurowe, które pozwalają je dobrze organizować i porządkować. W dużych biurach raczej trudno jest się obejść bez dużych segregatorów. Tworząc jednak podręczne archiwum, znacznie lepiej jest wybierać tekturowe teczki, które można wygodnie opisywać i przechowywać nawet w szufladzie. Dobrym pomysłem jest nazywanie teczek według nazw prowadzonych projektów. Osoby na kierowniczych stanowiskach, które są szczególnie zapracowane, prowadzą często teczkową ewidencję dzienną. Na każdy dzień tygodnia przypada w ich podręcznym archiwum jedna teczka, do której wkładają dokumenty i notatki, którymi zająć trzeba się w jeden konkretny dzień miesiąca.
Niezmiernie przydatne są też i drobniejsze artykuły biurowe do porządkowania. Spinacze, zszywacz i zszywki, koszulki i skoroszyty okazać się mogą nieocenione, zwłaszcza jeśli w biurze produkuje się każdego dnia dużo dokumentów, a projekty rozpisywane są na wiele stron.