Jak wykonać audyt sklepu internetowego?

Zdecydowana większość właścicieli sklepów internetowych, którzy przygotowują odpowiednią strategię marketingową, powinni zadbać także o efektywne pozycjonowanie. Rekomendowane jest w tym celu bardzo dokładne przeanalizowanie swojej strony internetowej, a następnie sprawdzenie, co można poprawić, by uzyskać bardziej satysfakcjonujące pozycje w wynikach wyszukiwania. Świetnym rozwiązaniem może być audyt sklepu internetowego. W jaki sposób można wykonać go samodzielnie?

Czym dokładnie jest audyt SEO?

W przypadku zwrócenia się do profesjonalnej firmy specjalizującej się w pozycjonowaniu, pracownik zaproponuje wykonanie audytu. Jest to bowiem wstęp do właściwej optymalizacji danego sklepu internetowego. Dlaczego wspomniany audyt ma tak istotne znaczenie?

Bazuje bowiem na bardzo szczegółowej analizie sklepu internetowego pod względem czynników, które oddziałują na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Umożliwia również wykryć ewentualne błędy. Warto wiedzieć, że wspomniany audyt ma postać raportu, w którym znajdują się wskazówki czy wnioski. Specjaliści SEO dopiero po wykonaniu audytu przechodzą do właściwej pracy.

Czy audyt Seo może zostać wykonany za darmo?

Należy mieć świadomość, że zlecenie agencji SEO audytu sklepu internetowego będzie wiązało się z kosztami. Można jednak wtedy zyskać całkowitą pewność, że analiza będzie wykonana nie tylko kompleksowo, ale również profesjonalnie. Osoby, które jednak posiadają wiedzę mogą podjąć decyzję o zrobieniu samodzielnego audytu.

Czytaj również  O czym musi pamiętać właściciel sklepu online?

Oczywiście nie będzie to profesjonalny audyt, jednak pomoże wskazać kierunek rozwoju sklepu internetowego. Warto wiedzieć, że w wykonaniu wspomnianego zadania mogą bardzo pomóc darmowe narzędzia.

Wykorzystanie odpowiednich narzędzi

Pierwszym narzędziem, jakie koniecznie trzeba wykorzystać jest Google Search Console. GSG pokazuje bowiem dokładnie, jak wyszukiwarka Google widzi dany sklep internetowy. Dostęp do istotnych raportów pozwoli na uzyskanie informacji, na które z podstron użytkownicy najczęściej wchodzą, a także jakie frazy są wpisywane w wyszukiwarkę. Ponadto można dowiedzieć się, jak googleboty indeksują sklep internetowy.

Z kolei Google Analytics jest narzędziem z praktycznie nieograniczonymi możliwościami. Dostarcza bardzo istotnych informacji nie tylko na temat sklepu internetowego, ale również użytkowników. Pozwala także generować rozmaite raporty. Właściciel sklepu internetowego dowie się, które z podstron są zdecydowanie najczęściej odwiedzane przez klientów.

PageSpeed Insight pozwoli sprawdzić, jak szybko ładują się kolejne strony sklepu internetowego. Narzędzie działa w niezwykle prosty sposób. Wystarczy bowiem wpisać w wyszukiwarkę adres URL sklepu internetowego, a następnie otrzyma się informację, jak dokładnie prezentuje się szybkość na komputerach stacjonarnych czy urządzeniach mobilnych. Godny uwagi jest fakt, że nie ma konieczności testowania każdej z podstron osobno.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *