W jakie meble wyposażyć biuro

 

 

Założenie firmy to dopiero pierwszy krok na drodze do sukcesu. W przypadku działalności gospodarczej związanej z obsługą klienta lub nastawionej na pracę w czterech ścianach należy również zadbać o odpowiednie wyposażenie biura. Jakie meble są w tej sytuacji niezbędne? Na co trzeba i warto postawić?

 

Jakie wyposażenie meblowe do biura?

 

Podstawą każdego biura są odpowiednio wybrane meble. Dobry zakup wpłynie nie tylko na funkcjonalność, ale także i na wizerunek firmy w oczach partnerów handlowych czy klientów. Przed zakupem wyposażenia biura warto przeanalizować plan pomieszczenia, aby nie popełnić błędu w tym zakresie. Dobrze jest od razu skompletować cały zestaw.

 

W każdym biurze muszą znaleźć się przede wszystkim stoły i krzesła. W pracy siedzącej należy zadbać o odpowiednią ergonomię. Biurko powinno więc nie tylko być dopasowane do sprzętu komputerowego, ale i spełniać potrzeby pracownika. Każdy mebel musi posiadać także wbudowane półki lub regał przypółkowy, co  gwarantuje utrzymanie w pomieszczeniu porządku. Im więcej przegródek tym lepiej.

 

Jakie krzesła i fotele do biura?

 

Wyposażenie biura to również fotele i krzesła. Najlepsze modele można dopasować odpowiednio do indywidualnych potrzeb każdego pracownika. Najważniejszą kwestią jest elastyczność wysokości siedziska, ale przydatną opcją jest także regulacja stopnia odchylenia oraz wysokości zagłówka. Fotel powinien posiadać kształt dopasowany do krzywizny ciała ludzkiego oraz wygodne podpórki na łokcie. Sprawdzają się przede wszystkim modele wykonane z naturalnych tkanin, które znacząco poprawiają komfort pracy, zwłaszcza latem.

Nie mniej ważne są krzesła w części jadalnianej, gdzie pracownicy spędzają przerwy. W przypadku dużego biura warto też zadbać o część konferencyjną, przeznaczoną na spotkania z pracownikami czy klientami. Przestrzeń taka skłania do kreatywnego działania i pobudza aktywność.

 

Szafki, regały i półki

biuro-regal-dokumenty-kobieta

Istotnym elementem wyposażenia biura są również wszelkiego rodzaju szafki, regały i inne meble służące do magazynowania dokumentów i nie tylko. W zależności od prowadzonej działalności mogą mieć postać mebli otwartych, które doskonale sprawdzają się do prezentacji towarów, a także umożliwiają szybki dostęp do dokumentacji bądź zamkniętych na kluczyk lub szyfr, które pozwalają na zachowanie większej dyskrecji. Warto także zapewnić wydzieloną przestrzeń dla każdego pracownika. W wielu biurach sprawdzają się wciąż szafy na akta w formie szaf z dwuskrzydłowymi drzwiami i półkami umieszczonymi wewnątrz. Zazwyczaj są zamykane na kluczyk, co pozwala na zabezpieczenie dokumentów i innych elementów przed dostaniem się w niepowołane ręce.

 

Ogromne znaczenie ma również odpowiednie oświetlenie. To od niego w dużej mierze zależy produktywność pracowników, ich poziom zmęczenia oraz ogólne samopoczucie. Warto o tym pamiętać podczas zakupu wyposażenia biura. W każdym pomieszczeniu obok dającej jasne światło głównej lampy wiszącej powinny znaleźć się lampki biurkowe przy każdym stanowisku pracy. Dają one możliwość dopasowania natężenia światła w zależności od indywidualnych potrzeb.