Jak zainstalować Piksel Facebooka?

Media społecznościowe mają coraz większy wpływ na nasze życie, o czym najlepiej świadczy popularność portalu Facebook. Ogromna liczba użytkowników sprawiła, iż dla wielu firm stał się on idealnym miejscem na reklamę. Co zrobić, by była ona skuteczna?

Jak sprawdzić skuteczność reklam na Facebooku?

Podstawą promocji na tym portalu jest Facebook Ads – kampania reklamowa, dzięki której reklamodawca, po dokonaniu odpowiedniej opłaty, może wpleść swój przekaz w treści, które przeglądają wybrani przez Facebooka odbiorcy. Najtrudniejszym zadaniem jest tu nie tyle stworzenie ciekawego przekazu, ile dotarcie z nim do tych osób, które będą nim zainteresowane.
Dobra reklama to reklama skuteczna, nic więc dziwnego, że osoby inwestujące w kampanie Facebook Ads chcą na bieżąco sprawdzać, jakie są jej efekty. Pomaga im w tym Piksel Facebooka. To praktyczne narzędzie może dostarczyć wielu cennych informacji każdej firmie. Kod ten udziela sporo informacji na temat tego, kim są klienci firmy, jakie są ich zainteresowania oraz jakie czynności są przez nich podejmowane na witrynie firmowej. Z pewnością z Piksela warto skorzystać w chwili, gdy korzysta się z płatnych reklam, dobrym rozwiązaniem jest też zainstalowanie go jeszcze przed uruchomieniem pierwszej płatnej kampanii. Dlaczego? Bo zebrane z wyprzedzeniem informacje pozwolą w późniejszych czasie skuteczniej docierać z płatnymi treściami do tych, którzy już kiedyś firmową witrynę odwiedzili.

Czytaj również  Jak usprawnić działanie firmy?

Jak zainstalować Piksel Facebooka?

 

Aby Piksel, będący specyficznym fragmentem kodu, mógł zbierać odpowiednie informacje, należy go odpowiednio zainstalować. Jak to zrobić? Dostępne są trzy opcje, dzięki czemu z piksela Facebooka mogą korzystać zarówno osoby posiadające dość obszerną wiedzę techniczną, jak i te osoby, które powoli uczą się sprawnego korzystania z internetowych narzędzi.
Piksel Facebooka to krótki kawałek kodu HTML, z którego można korzystać za darmo. By go stworzyć i zainstalować, należy otworzyć Menadżera Reklam, wybrać zakładkę „Piksele”, a następnie stworzyć własny piksel. To pierwsze zadanie. Drugim jest połączenie tego kodu ze swą witryną. By to zrobić, wystarczy wkleić wygenerowany kod między znaczniki <head> i </head> w swej witrynie lub przesłać ten kod mailem osobie, która posiada odpowiednią wiedzę techniczną. Podczas konfiguracji piksela, można też skorzystać z trzeciej opcji – z usług partnera. Wystarczy kliknąć odpowiednie polecenie, by otworzyć listę partnerów i skorzystać z rozwiązań integracyjnych, wykorzystywanych przez firmy partnerskie Facebooka. Na liście takich partnerów znajdują się m.in. Joomla, WordPress oraz Singular.

Skuteczna kampania Facebook Ads to szansa na dotarcie do wielu nowych klientów. Warto pamiętać, że tylko w Polsce z tego portalu społecznościowego korzysta około 16 milionów osób, zatem inwestycja w skuteczną reklamę może się dla wielu przedsiębiorców okazać przepustką do wielkiej kariery.

Czytaj również  Praca biurowa przez 8 h dziennie? Dowiedz się, jak zachować zdrową postawę

Źródło: https://digitalhill.pl/uslugi/kampanie-google-ads/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *