konto z wieloma funkcjonalnościami

E-mail marketing – jak to robić dobrze?

W ostatnich latach bardzo popularnym rozwiązaniem stał się e-mail marketing. Jest on chętnie wykorzystywany przez wiele osób podczas prowadzenia swoich działań reklamowych, ponieważ jest to niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe. Warto dowiedzieć się więcej na jego temat, a także poznać sposoby na efektywne działania.

Personalizowanie adresu nadawcy

Przede wszystkim bardzo kluczowym działaniem w e-mail marketingu jest personalizowanie adresu nadawcy. Jest to bardzo istotna kwestia, ponieważ odbiorcy wolą dostawać maile od konkretnej osoby, a nie od jej firmy. Można również napisać swoje imię oraz nazwę firmy, ponieważ będzie to dużo milej widziane niż sama nazwa firmy. Warto pamiętać o tej kwestii podczas tworzenia wiadomości do naszych odbiorców. Oprócz tego jest to fantastyczny sposób na wyróżnienie się spośród innych osób, dlatego warto z niego skorzystać.

Tworzenie krótkich tematów wiadomości

W e-mail marketingu bardzo dobrym rozwiązaniem będzie również tworzenie krótkich tematów wiadomości. Maile, które zawierają w swoim tytule od jednego do trzech słów są dużo częściej otwierane niż wiadomości, które w tytule mają więcej niż trzy słowa. Działa to na podświadomość naszych odbiorców, dlatego warto wziąć to zalecenie pod uwagę. Krótkie tytuły są bardziej ciekawe, a także najczęściej wyróżniają się spośród wszystkich innych, które znajdują się w naszych skrzynkach odbiorczych.

Czytaj również  Przepisy związane z archiwizacją dokumentów

Dopasowanie tematu do zawartości maila

Bardzo istotną kwestią jest również odpowiednie dopasowanie tematu do zawartości maila. Każdy chce, aby jego temat wyróżniał się spośród innych oraz intrygował odbiorców. Jednak warto dostosować temat do treści przekazywanej przez siebie wiadomości, ponieważ dzięki temu nasi odbiorcy będą wiedzieć, czego się po niej mogą spodziewać. Warto również zadbać o samą wiadomość. Powinna być ona na tyle atrakcyjna, że zainteresuje naszych odbiorców i chętnie będą do niej zaglądali.

Zwięzłe informacje

Podczas tworzenia wiadomości do odbiorców w e-mail marketingu zalecane jest bardzo zwięzłe przekazywanie wszystkich niezbędnych informacji. Użytkownikom zazwyczaj zależy na czasie, dlatego jeśli widzą, że wiadomość jest zbyt długa to od razu rezygnują z jej czytania. Więcej informacji na dany temat można umieścić na swojej stronie internetowej, do której link może być umieszczony w wiadomości. Z całą pewnością będzie to najlepsze rozwiązanie spośród wszystkich możliwych i dostępnych.

Wybór właściwego formatu wiadomości

Tworząc wiadomości do klientów w e-mail marketingu warto również zwrócić uwagę na wybór ich właściwego formatu, ponieważ jest to dość kluczowa kwestia. Wybór formatu wiadomości zależny jest przede wszystkim od jej treści. Podczas przekierowania do działania wystarczający będzie krótki tekst. Natomiast jeśli pragniemy przekazać odbiorcy większą ilość informacji to możemy do naszego e-maila dodać pewne elementy graficzne. Na pewno będzie to bardzo dobre rozwiązanie.

Czytaj również  Wkłady do dozowników: różnice między nimi i jak wybrać najlepsze dla swojej firmy?

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *