wózek widłowy w magazynie

Co to jest dropshipping?

Przeglądanie ofert sklepów internetowych to jedna z tych rzeczy, które lubimy robić w wolnym czasie. Podobnie wpływają na nas platformy zakupowe, które oferują fajne rzeczy w bardzo atrakcyjnej cenie. Pewnie niejeden raz zdarzyła się sytuacja, że coś naprawdę wpadło nam w oko byliśmy o krok od kupienia. Powstrzymać mogła data dostawy produktu, która okazała się być niezwykle odległa. Dlaczego? Z pewnością sklep ma wdrożony model logistyczny, który nazywany jest dropshippingiem. Odrobinę więcej na ten temat poniżej.

Co to jest dropshipping?

Czy zawsze musimy sprzedawać w sklepie internetowym to, co aktualnie znajduje się na stanie w naszym magazynie? Okazuje się, że nie. Dropshipping to taki model logistyczny, w którym sklep internetowy nie sprzedaje tego, co rzeczywiście fizycznie znajduje się w jego magazynie lub w posiadaniu. Sprzedawane są rzeczy, które znajdują się u dostawcy towaru. W praktyce najczęściej oznacza to zatem, że rzecz będzie wysyłana na przykład z odległych Chin. Właśnie w ten sposób działa między innymi bardzo znany klub zakupowy, który oferuję różnego rodzaju meble oraz dodatki do domu.

Magazynowanie w e-commerce a dropshipping

Dlaczego niektóre sklepy decydują się na takie rozwiązanie? Bo to bardzo wygodne, a także ekonomiczne. Odpadają problemy związane między innymi z tym, że zakupi się towar, który następnie się nie sprzeda ze względu na niskie zainteresowanie klientów. W tym modelu sprzedaży nie ma takiej obawy, bo tak naprawdę jest się niejako pośrednikiem, oferując na swoich platformach czy w sklepie internetowym produkty od różnych dostawców. Kolejny plus to brak problemów z magazynowaniem. Nie trzeba posiadać własnej powierzchni magazynowej lub wynajmować jej od innych. Produkty są bezpośrednio wysyłane od dostawcy, z którym sprzedawca komunikuje się wtedy, gdy ktoś kupi konkretny towar.

Czytaj również  Co to jest druk online?

Dowiedz się więcej o magazynowaniu w e-commerce

Minusy dropshippingu

Czy dropshipping jest zatem wymarzonym i idealnym modelem sprzedaży? Wszystko na to wskazuje… Otóż nie, ma on również swoje ciemne strony, o których powinny wiedzieć osoby decydujące się na taki model sprzedaży u siebie. Pierwszy największy problem to ten, że właściciel sklepu tak naprawdę nie wie, jaki towar będzie wysłany do klientów. Ci natomiast są bardzo często rozczarowani tym, że produkt, który do nich dotrzeć, wygląda zupełnie inaczej niż ten na zdjęciu. Kolejne zagrożenie to ma wpływ na terminy dostawy. Osoba sprzedająca w ten sposób jest tak naprawdę całkowicie uzależniona od dostawcy. I chociaż ich relacje opisują różnego rodzaju umowy, to bez wątpienia niejeden właściciel sklepu sprzedającego w modelu dropshippingu już się na tym przejechał. Klienci, którzy kupują konkretne rzeczy, ale zapominają sprawdzić datę dostawy, często są zawiedzeni tym, że na paczkę muszą czekać nawet kilka tygodni. Nagminna jest zatem ponaglająca komunikacja z ich strony, czym również musi zająć się sprzedający. Można zatem powiedzieć, że dropshipping to model sprzedaży dla ludzi o silnych nerwach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *