jak wysłać paczkę kurierem

O czym musi pamiętać właściciel sklepu online?

W ostatnim czasie coraz więcej ludzi decyduje się na otwarcie własnego sklepu internetowego. Jest to korzystne rozwiązanie nie tylko dla przedsiębiorców, którzy chcą dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Opcja ta jest opłacalna również dla osób prywatnych, mających zarejestrowaną własną działalność gospodarczą, które dopiero zaczynają swą „karierę” w tej branży. Pozwoli im to zaistnieć na większej arenie, zdobyć zaufanie i wyrobić sobie dobrą markę. Na e-sprzedawcy spoczywa szereg obowiązków, jakie musi spełnić, aby jego sklep funkcjonował zgodnie z prawem.

Regulamin sklepu internetowego

Najistotniejszą rzeczą, jaką należy zrobić, zakładając stronę sklepu internetowego jest stworzenie regulaminu. Powinny w nim zostać zamieszczone odpowiednie informacje dla klientów związane m.in. z danymi o przedsiębiorcy (e-sprzedawcy), realizacją zamówienia oraz warunkami odstąpienia od umowy i reklamacji, a także określenie rodzaju i zakresu usług świadczonych drogą elektroniczną oraz warunków ich świadczenia. To wszystko wynika to z ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także z ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

Dane o przedsiębiorcy

Bardzo ważna jest charakterystyka przedsiębiorcy oraz jego oznaczenie. Jest to istotne, ponieważ klient musi wiedzieć z kim zawiera umowę. Na stronie sklepu należy  umieścić dokładną nazwę firmy, NIP oraz dane teleadresowe umożliwiające wygodny dla klienta kontakt ze sklepem.

Rejestracja zbioru danych osobowych w GIODO

Właściciel sklepu internetowego ma obowiązek zgłoszenia zbioru danych osobowych przetwarzanych przez sklep internetowy do Generalnego Inspektora Danych Osobowych. Będzie to zatem baza danych osobowych klientów danego sklepu online, baza osób zapisujących się do Newslettera, a także baza pracowników. Poszczególne zbiory należy zgłosić na osobnych formularzach.

Szczegółowe informacje dotyczące samej transakcji

W regulaminie sklepu powinny znaleźć się informacje dotyczące prawa do odstąpienia od umowy, czas trwania umowy, szczegóły dotyczące sposobów i warunków składania reklamacji. Oprócz tego na stronie sklepu powinno zamieścić się oznajmienie o pełnych kosztach, czyli łącznej cenie przy finalizacji transakcji wraz z podatkami, a także zawrzeć informacje o terminie i sposobie dostawy i zapłaty. Przedsiębiorca musi wybrać formę nadania paczki, powinien zatem dać klientowi możliwość wyboru. Może wysłać paczkę, korzystając z usług Poczty Polskiej, kuriera czy innego sposobu. Musi zatem posiąść podstawową wiedzę jak wysłać paczkę kurierem itp.

Umieszczenie w sklepie informacji dotyczących używania plików Cookies

Pliki Cookies są niezbędne na stronach sklepów online. Zbierają one bowiem informacje potrzebne do zapamiętania towarów dodanych do koszyka, a także logowania na stronę danego sklepu. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.